سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره پاییز | انشا با مقدمه و نتیجه گیری درباره فصل پاییز

انشا درباره پاییز | انشا با مقدمه و نتیجه گیری درباره فصل پاییز

انشا با مقدمه و تنه و نتیجه گیری درباره فصل پاییز و زیبایی های آن

انشا با مقدمه و نتیجه گیری درباره فصل پاییز

انشا برای توصیف زیبایی های فصل پاییز با مقدمه و نتیجه گیری

مقدمه: اینجا شهری دیگریست، یک دنیای کشف نشده و شاید گمشده. اینجا فراتر از خش خش های تکراری پاییزی برای تعریف دارد. خوشه های گندم خشکیده در زمین خفت و خواری را تجربه می کنند و در مقابل درختان سر به فلک کشیده عزتمند با نظم و ترتیب خاصی رنگ برگهایشان را با آفتاب سوزناک آسمان آمیخته اند.

تنه انشا: در مزرعه مترسکی را می بینم که تنهاتر از قبل شده است. پیش تر شاید دلش به گندم های سبز و زیبا خوش بود ولی حالا هیچ. حتی صدای کلاغ ها هم در اینجا نایافتنی است البته شاید هم بهتر باشد، صدای قار قار کلاغ ها آزار دهنده و گوشخراش است اما صدای دل نواز جیک جیک پرندگان باد را هم به رقص در می آورد. شاید مترسک به امید همین صدا و رقص زنده است. بیشتر که دقت می کنم صدای نوک زدن دارکوبی به تنه ی درختی را می شنوم که انگار دوستت دارم هایش را سخت و محکم می کوبد اما دریغ از یک نشانه از طرف درخت معشوقی، شاید ناز و عشوه ای در کار باشد. من از میان درختان به این طرف و آن طرف می دوم. زمین پر از گل و لای است که شبیه باتلاقی است که میخواهد مرا درگیر خودش کند. در ما بین درختان و خوشه های گندم رودی است رودی بی آغاز و بی پایان که با سایه های درختان تصویری زیبا به روی آن آذین بسته شده است. کم کم هوا تاریک می شود، ابرها سیاه و سیاه تر می شوند و من قطره های باران را به روی دستانم می شنوم. آرام آرام باران شدید تر می شود و تند و تندتر می بارد. توجهم سمت خانه های متروک پشت مزرعه جلب می شود، نزدیک تر که می شوم در خانه را که باز می کنم صدای جیر جیری می آید که نشان دهنده قدیمی بودن آن است. پشت خانه مردی زا می بینم که مقابل آتشی پر از گرما نشسته است، می روم تا کمی گرم شوم .دلم نمی خواهد در خانه بمانم این هوای خوب و دلپذیر آدم را از آن خانه ها فراری می دهد.

نتیجه گیری: شاید آتش شبیه پاییز باشد یا مرحمی برای آن.

پاییز سرد می کند _ آتش گرم

پاییز خوشه ها را خشک می کند _ آتش هیزم ها را 

پاییز عاشق می کند _ آتش عاشق تر و در نهایت آتش می سوزاند و پاییز می سوزد از این غم سوزناک آتشین عشق.

نویسنده: مائده عزتی سال یازدهم انسانی دبیرستان شاهد ملارد

انشا در مورد پاییز و زیبایی های آن با مقدمه و نتیجه

تحقیق درباره فصل پاییز و قشنگی های آن

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 9 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32