سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا با موضوع خورشید

انشا با موضوع خورشید

انشا با موضوع خورشید

انشا با مقدمه و نتیجه درباره خورشید

مقدمه: خورشید در مرکز منظومه شمسی ما یک ستاره زرد است. این انرژی را به عنوان نور به ارمغان می آورد. این شامل نور، انرژی مادون قرمز (گرما)، نور ماوراء بنفش و امواج رادیویی است. همچنین یک جریان ذرات را می دهد که به عنوان “باد خورشیدی” به زمین می رسد. منبع تمام این انرژی واکنش ستاره ای است که هیدروژن را به هلیوم تبدیل می کند و مقدار زیادی انرژی را تولید می کند. خورشید یک ستاره مانند بسیاری دیگر در کهکشان راه شیری است. این مدت تا اندازهای بیش از 4.5 میلیارد سال بوده است و تا حدودی به مدت طولانی ادامه دارد. خورشید حدود صد برابر زمین است. این یک جرم 1.89891 × 1030 کیلوگرم دارد که 333 هزار برابر جرم زمین است. زمین همچنین می تواند 1.3 میلیون بار درون خورشید قرار بگیرد.

تنه انشا: دانشمندان بر این باورند که خورشید از یک ابر بزرگ گرد و غبار و بیت های کوچک یخ حدود 4.567 میلیارد سال پیش آغاز شد .در مرکز این ابر بزرگ، گرانش مواد را به یک توپ متصل ساخت. هنگامی که این مقدار به اندازه کافی بزرگ شد، فشار زیادی در داخل یک واکنش فیوژن ایجاد کرد. انرژی منتشر شده موجب شد که توپ به حرارت و درخشش برسد. انرژی که از خورشید تابش شد، بقیه ابرها را از خود فرو برد و سیارات از بقیه این ابر تشکیل شده است. در مرکز آن، اتم های هیدروژن با هم در دمای و فشار بالا به هم متصل می شوند تا به شکل اتم های هلیوم متصل شوند. این فرآیند همجوشی هسته ای نامیده می شود. خورشید همچنین می تواند به عنوان منبع انرژی خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد. خورشید و همه چیز که در آن مدار قرار دارد در کهکشان راه  شیری واقع شده است. به عنوان مدارهای خورشید، همه چیز در منظومه شمسی طول می کشد. خورشید در ساعت 820،000 کیلومتر حرکت می کند. در آن سرعت 230 میلیون سال طول می کشد تا یک مدار کامل. خورشید از گاز تشکیل شده است. اگر خورشید از طریق یک تلسکوپ خورشیدی ویژه مشاهده شود، ناحیه های تاریک به نام لکه های خورشیدی دیده می شود. این مناطق ناشی از میدان مغناطیسی خورشید است. لکه های خورشیدی فقط تاریک هستند زیرا بقیه خورشید بسیار روشن است. برخی از تلسکوپ های فضایی، از جمله آنهایی که در خورشید قرار دارند، عوارض زیادی از ماده خورشید را به طور ناگهانی از خورشید دیده اند. اینها به نام خورشید شناخته می شوند. برجسته های خورشیدی در بسیاری از اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. بعضی از آنها خیلی بزرگ هستند که زمین در داخل آنها می تواند جا بگیرد و چند نفر مانند دست ها شکل می گیرند. شعله های خورشیدی نیز می آیند و می روند. پنج لایه فضای خورشید را تشکیل می دهند. کروموسفر، منطقه انتقال و کرونا بسیار داغتر از سطح فرسایش بیرونی خورشید است. اعتقاد بر این است که امواج Alfvn ممکن است از طریق گرما زنجیره عبور کنند. حداقل منطقه دما، جالبترین لایه خورشید، حدود 500 کیلومتر بالاتر از فسفر است. این دمای حدود 4100 کرون دارد این بخشی از خورشید به اندازه کافی سرد است تا مولکول های ساده مانند مونوکسید کربن و آب تشکیل شود. این مولکول ها را می توان بر روی خورشید با ابزارهای ویژه ای به نام اسپکتروسکوپی مشاهده کرد. کروموزفر اولین لایه ی خورشید است که می تواند دیده شود، به ویژه در هنگام خورشید گرفتگی زمانی که ماه بیشترین خورشید را پوشش می دهد و نور درخشان را مسدود می کند. منطقه انتقال خورشید بخشی از جو خورشید است، بین کروموزوم و بخش بیرونی به نام حلقه. این را می توان از فضا با استفاده از تلسکوپ که می تواند نور ماوراء بنفش را حس کند. انتقال بین دو لایه بسیار متفاوت است. در قسمت پایین، فتوشاپ و گرانش ویژگی های آن را لمس می کند. در بالای صفحه، لایه انتقال لبه آن را می گیرد.

نتیجه گیری: کرونا فضای بیرونی خورشید است و بسیار بزرگتر از بقیه خورشید است. قرنیه به طور فزاینده ای به فضا تبدیل می شود که موج خورشیدی را تشکیل می دهد که تمام سیستم خورشیدی را پر می کند.. ما نمی فهمیم چرا قرنطینه بسیار گرم است. این را می توان در یک خورشید گرفتگی و یا با یک ابزار به نام coronagraph دیده شود. هلیوسفر فضای نازک بیرونی خورشید است که پر از پلاسمای خورشیدی است. آن را از مدار پلوتو به هلیوپوز دورتر می کند، جایی که مرز ایجاد می کند که در آن با ستاره میان ستاره برخورد می کند.

انشا در مورد خورشید یا آفتاب

تحقیق با موضوع آفتاب

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هجده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32