سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره جلوه ی خداوند

انشا درباره جلوه ی خداوند

انشا با موضوع جلوه ی خداوند نگارش یازدهم

انشا درباره جلوه ی خداوند

انشا درباره قدرت و عظمت خداوند

مقدمه: باد پاییزی درختان را به رقص درآورده بود و با کمک برگ های زرد و نارنجی آنها بر دفتر زمین مشق می نوشت. رفتگران هم با دقت آنرا امضا می کردند. آواز دسته جمعی کلاغ ها جلوه ای زیبا به این هوای بی روح و کسل کننده داده بود.

بند انشا: وارد مدرسه شدم. از پنجره به باغ کنار مدرسه نگاه کردم. جلوه ی خداوند در گوشه به گوشه ی باغ آشکار بود. همانطور که گفته اند: خدا بهترین نقاش جهان است. ابتدا و انتهای باغ به خوبی مشخص بود، زیرا درختان بی برگ بودند و مانعی برای دید وجود نداشت. در اینجا به یاد این بیت شعر از استاد شفیعی کدکنی افتادم که میگوید: بر درخت زنده بی برگی چه غم؟ / وای بر احوال برگ بی درخت. اگر خداوند را به درخت تشبیه کنیم  و خود را مانند برگ بدانیم میفهمیم که وجود خداوند چقدر برای ما مهم است و اگر از خدا غافل شویم به خودمان ضرر رسانده ایم. میان تمام درخت هایی که در باغ وجود داشتند یک درخت توجهم را جلب کرد، “درخت سرو” را میگویم. تنها درختی که سرسبز مانده بود و در بین دیگر درختان جلوه ای زیبا داشت. گویی درختی جاودان است با عمری تمام نشدنی. درست مثل خداوند که جاودان است و پایان ناپذیر.

نتیجه و جمع بندی: جهان سراسر پر از شگفتیها و مجموعه ای از نظم است. و خداوند حکیم خالق تمام این زیبایی ها. بسیار خوشحالم که مخلوق خالق بی همتایی چون خداوند یکتا هستم.

نویسنده: مریم یوسفی یازدهم انسانی دبیرستان پروین دخت امین لاری شیراز

تحقیق درباره جلوه و زیبایی خدا

انشا پایه یازدهم درباره جلوه خداوند

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 6 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32