سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

درباره انواع مزه اصلی و این که در کجای زبان بهتر احساس می شوند

درباره انواع مزه اصلی و این که در کجای زبان بهتر احساس می شوند

تحقیق درباره انواع مزه اصلی و این که در کجای زبان بهتر احساس می شوند با هم کلاسی های خود گفت و گو کنید

درباره انواع مزه اصلی و این که در کجای زبان بهتر احساس می شوند

گفت و گو کنید صفحه 40 علوم هشتم

مزه احساسی است که در زمانی تولید می شود که یک ماده در دهان به طور شیمیایی با سلول های گیرنده چشایی در حفره دهانی و عمدتاً روی زبان واکنش می دهد. مزه، همراه با بو و تحریک عصبی ثبت بافت، درد و دما، طعم غذا و یا مواد دیگر را تعیین می کند. زبان با هزاران ضربه کوچک به نام پاپیل ها پوشیده شده است که با چشم غیر مسلح قابل رویت است. در داخل هر پاپیل، صدها مزه وجود دارد.

تمام دستگاه گوارش از زبان، پرز، جوانه های چشایی و سلول های گیرنده تشکیل شده است. سطح زبان از حدود ده هزار جوانه چشایی تشکیل شده است که روی پرز دیده می شود (برآمدگی کوچک روی زبان). هر جوانه چشایی در مورد سلول های گیرنده پروژسترون است. سلول های چشایی چهار مزه اصلی یعنی شوری، شیرینی، تلخی و ترشی را تشخیص می دهند.

وقتی یک لقمه غذایی وارد دهان می شود، زبان آن را دریافت می کند. قبل از اینکه از گلوی شما به پایین برود، در بزاق حل می شود و به تمام منافذ ریز و شیارهای روی زبان می لغزد. در اینجا فیبرهای عصبی خاصی در سلول های گیرنده تحریک می شوند. آن ها تکانه ها را در غذا جمع می کنند و به سرعت آن پیام را برای تفسیر به مغز می فرستند.

نوک زبان وظیفه تشخیص مزه شیرین را به عهده دارد. کناره های زبان وظیفه تشخیص شوری و ترشی را بر عهده دارند. عقب و انتهای زبان نسبت به تلخی واکنش و حساسیت نشان می دهد. وقتی غذا می‌خورید، دوتا از حس های شما با هم کار می‌کنند.

مزه شما در طعم ها از جمله چهار نوع اصلی است: شیرینی، شور، ترش و تلخ. هم زمان، حس بویایی شما به شما اجازه می دهد که از رایحه غذا لذت ببرید. زمانی که چیزی اشتباه می شود، حس چشایی شما می‌تواند تغییر کند. اگر از غذای خود لذت می برید، شما را تشویق می کند که به اندازه کافی غذا بخورید تا سلامتی خود را تامین کنید.

حس بویایی شما بیش از چیزی است که به شما کمک می کند طعم را بچشید. این هشدار شما را به خطراتی مانند دود آتش هشدار می دهد. پس مهم است که بفهمید چرا حس چشایی شما تغییر کرده است یا ناپدید شده است.

گفت و گو کنید علوم هشتم درباره انواع مزه اصلی

تحقیق درباره مزه ها در کجای زبان بیشتر احساس می شوند

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32