سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

شاید تا به حال مار، مارمولک و لاک پشت دیده باشید چرا به این جانوران خزنده می گویند

شاید تا به حال مار، مارمولک و لاک پشت دیده باشید چرا به این جانوران خزنده می گویند

شاید تا به حال مار، مارمولک و لاکپشت دیده باشید چرا به این جانوران خزنده می گویند

گفت و گو کنید صفحه 147 علوم نهم درباره اینکه چرا به مار و مارمولک و لاک پشت خزنده می گویند

خزندگان حیوانات تتراپود در کلاس Reptilia هستند، شامل لاک پشت های امروز، کروکودیل ها، مارها، مارمولک ها، تواتارا و بستگان انقراض آنها است. مطالعه این دستورات خزنده سنتی، که به لحاظ تاریخی با دوزبانه های مدرن ترکیب شده است، به نام علف های هرز شناخته می شود. گروه های سنتی “خزندگان” که در بالا لیست شده اند، به صورت گروهی یا گروه های تک نفره (متشکل از همه فرزندان یک اجداد مشترک). به همین علت، بسیاری از دانشمندان مدرن ترجیح می دهند که قسمت های پرندگان Reptilia را نیز در نظر بگیرند، در نتیجه Reptilia یک کلاس Monophyletic، از جمله کلیۀ Diapesids زندگی می کند.

مارها:

مارها، خزندگان گوشتخواران از زیردریهای سرپنس، بلند و بی روح هستند. مارها مانند همه مارپیچها، اکتوترمی، مهره داران آمنیوتی در مقیاس همپوشانی پوشیده شده اند. بسیاری از گونه های مارها دارای جمجمه هایی هستند که چندین مفصل از اجداد مارماهی خود دارند، و آنها را قادر می سازد تا طعمه های بسیار بزرگتری از سر خود را با فک های بسیار بالایی از بین ببرند. برای قرار دادن بدن باریک خود، ارگانهای زوج مار (مانند کلیه ها) به جای کنار یک طرف در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و اکثر آنها تنها یک ریه عملکردی دارند. بعضی از گونه ها دارای یک کمربند لگنی با یک جفت پنجه زخمی در هر دو سمت کلاوا هستند. مارمولکها بدنهای بلند و بدون اندام را تشکیل میدهند و یا با اندامهای بسیار کاهش یافته حدود بیست و پنج بار به طور مستقل از طریق تکامل همگرایی، منجر به بسیاری از گونههای مارمولکهای بدون لک شده است.

مارمولک ها:

مارمولک ها یک گروه گسترده از خزندگان اسکاموتی هستند که دارای بیش از 6000 گونه می باشند. در سراسر قاره ها به غیر از قطب جنوب و همچنین اکثر زنجیره های جزیره اقیانوس. این گروه پارافایلتی است، زیرا مارها و آمفیس بنیان را از بین می برد؛ برخی از مارمولک ها با این دو گروه انحصاری نسبت به سایر مارمولک ها ارتباط بیشتری دارند. مارمولک ها از اندازه کلمله ها و گوکلک ها تا چند سانتی متر تا اژدهای کومودو 3 متر طول می کشد. بیشتر مارمولک ها چهارگوشه هستند، در حال حرکت با حرکت قوی به طرفین. دیگران نجسند و دارای بدن بلند مانند مار است. بعضی از آنها مانند مارمولک های دراکو که در جنگل زندگی می کنند، می توانند سرازیر شوند. آنها اغلب ارضی هستند، مردان با مردان دیگر مخالف هستند و اغلب با رنگ های روشن برای جذب همسران و رقبای خود، سیگنالینگ می کنند. مارمولک ها عمدتا گوشتخوار هستند، اغلب شکارچیان ایستاده و منتظرند.

لاک پشت ها:

لاکپشت ها دایپسی ها از Testudinesهستند که توسط یک پوسته خاص استخوانی یا غضبی که از دنده هایشان ساخته شده اند و به عنوان سپر عمل می کنند. “لاک پشت” ممکن است به منظور به طور کلی (انگلیسی آمریکایی) و یا به testudines (انگلیسی بریتانیا) به آب و غذاهای دریایی مراجعه کنید. Testudines سفارش شامل گونه های موجود (زنده) و منقرض شده است. اولین اعضای شناخته شده این گروه تاریخ 220 میلیون سال پیش، ساخت لاک پشت یکی از قدیمی ترین گروه های خزنده و یک گروه باستانی تر از مارها یا کروکودیل ها است. از 356 گونه شناخته شده. امروزه، برخی از آنها به شدت در معرض خطر هستند لاک پشت ها اکوتروم ها هستند – حیوانات به طور معمول به نام “خون سرد” نامیده می شوند، به این معنی است که دمای داخلی آنها با توجه به محیط محیط متفاوت است. با این حال، به علت میزان متابولیسم بالا، لاکپشت های دریایی چرم دار دارای درجه حرارت بدن هستند که به طور قابل توجهی بالاتر از آب های اطراف است. لاک پشت ها به عنوان amniotes، همراه با خزندگان، پرندگان و پستانداران طبقه بندی می شوند. مانند دیگر آمنیونها، لاکپشتها نفس می کشند و تخمها را زیر آب نزنند، گرچه بسیاری از گونه ها در آب یا اطراف آن زندگی می کنند. مطالعه لاک پشت ها به نام cheliniology، پس از کلمه یونانی برای لاک پشت است. این نیز گاهی به نام testudinology، پس از نام لاتین برای لاک پشت ها است.

توضیح کلی:

خزندگان معمولا دست و پای کوچکی دارند و برای حرکت مجبور هستند که بر روی زمین خیز روند.پس هنگامی که حرکت می کنند بخش هایی از بدنشان بخصوص شکم بر روی زمین کشیده میشود.

گفت و گو کنید درباره مار، مارمولک و لاکپشت دیده باشید چرا به این جانوران خزنده می گویند

گفت و گو کنید علوم نهم درباره چرا به مار مارمولک لاکپشت خزنده می گویند

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 10 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32