سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

در خصوص شباهت سیستم های تاسیساتی به قلب انسان تحقیق کنید

در خصوص شباهت سیستم های تاسیساتی به قلب انسان تحقیق کنید

تحقیق درباره شباهت سیستم های تاسیساتی به قلب انسان

در خصوص شباهت سیستم های تاسیساتی به قلب انسان تحقیق کنید

تحقیق کنید صفحه 77 کاروفناوری نهم

سرعت، دقت، نظم و کارایی در ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نظم و یکدست بودن ساختمان رعایت شود همچنین همین عملکردها در ساختمان قلب هم بدین شکل است که باید به سرعت و به صورت نظم و ترتیب عمل پمپاژ خون از قلب به سمت رگ های خونی سراسر بدن صورت گیرد.

بی نظمی و تعلل و کم کاری در هر یک از اعضای بدن سبب آسیب رساندن به نقطه خاصی از بدن می شود در ساختمان هم کم کاری و اشتباه در قسمت از از تاسیسات سبب به هم ریختن و از کار افتادن آن می شود.

در سیستم قلب بدن رگ‌ها و ظیفه انتقال خون از قلب بر قسمت‌های مختلف بدن را بر عهده دارند در سیستم ساختمان هم لوله‌ها از موتور خانه وظیفه انتقال مایع جات را بر عهده دارند. ساختار سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی یک ساختمان به صورت رفت و برگشت است که دقیقا مانند شبکه رگ ها و قلب انسان یا شبکه گردش خون عمل می کند.

شباهت سیستم های تاسیساتی به قلب انسان

در سیستم گردش خون انسان، قلب باعث حرکت خون در رگها می شود و  شش ها باعث احیاء و زنده شدن خون می گردنند و گردش خون به صورت ممتد و جاری در گردش است و این عمل باعث فعال و زنده نگه داشتن بدن می شود.

تاسیسات ساختمانی در مسکن همانند قلب برای انسان است و اگر تاسیسات ساختمانی به خوبی کار کند آسایش ساکنان آن ساختمان را فراهم می سازد .کارایی قلب انسان بر کسی پوشیده نیست.

عملکرد سیستم تاسیسات یک ساختمان نیز دقیقاَ شبیه سیستم گردش خون انسان است در این سیستم که می تواند هم برودتی (سرمایی) و هم حرارتی (گرمایی) باشد شبکه لوله مانند رگ ها آب را در خود جاری می کنند و پمپ های سیستم مانند قلب کار گردش آب را به عهده دارند همچنین وسایل سرمایی و گرمایی مانند شش ها کار احیاء آب را برعهده دارند.

سیستم تاسیسات ساختمان می تواند مانند سیستم گردش خون، یک سیستم بسته و پویا باشد.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: karofanavari4778.blogfa.com

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32