سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

شما هر روز صبح با چه صدایی از خواب بلند می شوید و در طول روز چه صداهایی

شما هر روز صبح با چه صدایی از خواب بلند می شوید و در طول روز چه صداهایی

شما هر روز صبح با چه صدایی از خواب بلند می شوید و در طول روز چه صداهایی می شنوید | فکر می کنید این صداها چه تاثیری بر سلامت شما دارند؟

شما هر روز صبح با چه صدایی از خواب بلند می شوید و در طول روز چه صداهایی

شما هر روز صبح با چه صدایی از خواب بلند می شوید و در طول روز چه صداهایی می شنوید؟

صداهایی مثل: صحبت کردن افراد با هم، صدای حیوانات، صدای زنگ گوشی تلفن همراه، صدای ضبط بلند ماشین، صدای ماشین لباسشویی و …

فکر می کنید این صداها تاثیری بر سلامت شما دارند؟

اگر شدید و طولانی مدت باشند می توانند باعث کم شنوایی وزوز گوش، خستگی، استرس و … شود.

شما برای مراقبت از سلامت گوش و شنوایی خود چه روش هایی را به کار می گیرید؟

1- از گوشگیر استفاده کنید

قرار گرفتن بیش از حد و طولانی در محل های پر سر و صدا باعث کاهش قدرت شنوایی افراد می شود.

بنابراین، یکی از راهکار های مراقبت از گوش استفاده از گوشگیر است که با توجه به فیلترهای تعبیه شده در آن، می تواند به کاهش صداهای مزاحم و حذف فرکانس های آسیب زننده تا حد زیادی کمک کند، اما در عین حال کیفیت صداهای مربوط به افرادی را که با آنها در حال گفتگو هستید، تغییر نمی دهد.

2- صدای موسیقی را کم کنید

اگر تمایل دارید تا از هدفون استفاده کنید، باید برای مراقبت از گوش هایتان از قانون 60/60 تبعیت کنید، یعنی باید میزان صدا را روی 60 درصد تنظیم کرده و در روز فقط 60 دقیقه با هدفون گوش کنید.

3- به گوش خود استراحت بدهید

اگر در مکان های پر سر و صدا مثل یک باشگاه ورزشی و یا کنسرت برای مدتی طولانی حضور دارید، برای مراقبت از گوش هایتان سعی کنید در طول مدتی که در آنجا هستید چند باری حداقل 5 دقیقه بیرون آمده و به گوش های خود استراحت بدهید.

4- دست از گوش پاک کن ها بردارید

بیشتر مردم برای پاک کردن موم داخل گوش از گوش پاکن استفاده می کنند که بسیار غلط است. زیرا، نه تنها وجود یک مقدار موم در گوش ها عادی است، بلکه برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و حشرات لازم هم می باشد. بنابراین، نباید آنها را کاملا تمیز کرد.در ضمن، استفاده از گوش پاک کن ممکن است به پرده گوش آسیب بزند.

5- گوش های خود را خشک نگهدارید

رطوبت زیاد باعث رشد باکتری ها و ورود آنها به گوش می شود.بنابراین، افرادی مثل شناگرها معمولا بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به عفونت های گوش هستند.

6- تحرک بدنی داشته باشید

ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری برای گوش مفید هستند. زیرا، سرعت خون رسانی به اعضای بدن مثل گوش ها را افزایش می دهد.

7- بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید

داورهای ضد عفونت غیر استروئیدی از قبیل آسپرین، ایپوپروفن و یا ناپروکسین می توانند به شنوایی شما صدمه زده و از قدرت آن بکاهند. بنابراین، حتما تحت نظارت پزشک از آنها استفاده نمایید.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: زندگی آنلاین

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32