سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

“نقد کتاب ثروتمند ترین مرد بابل”

“نقد کتاب ثروتمند ترین مرد بابل”

“ثروتمند ترین مرد بابل”عنوان کتابی است انگیزشی با موضوع موفقیت در مدیریت امور مالی .
نویسنده ی این کتاب یکی از کار آفرینان نمونه به نام جرج ساموئل کلاسون است
این کتاب با نقل روایت هایی از شهر قدیمی بابل که ثروتمندان و سرمایه داران زیادی داشته سعی در آموزش مقوله ی “عقل معاش” دارد.
علت اصلی انتخاب نام”ثروتمند ترین مرد بابل” برای این کتاب شهرت بابلی ها در ثروت اندوزی با وجود امکانات کم در بابل قدیم بوده.
و علت دیگر، تعدادی از الواح گلی یافت شده در بابل،که خاطرات جوانی بدهکار و روش های او برای جذب ثروت و خلاصی از بدهی ها بر آنها ثبت شده بوده.

این کتاب یکی از بی نظیر ترین و کارامد ترین مجموعه های مربوط به موفقیت های مالی است.

مطالعه ی این کتاب برای هر فردی که در حال یا آینده یکی از دغدقه های اصلی اش موفقیت در حوزه ی مالی زندگی و نحوه ی صحیح پس انداز کردن ضروری است.
در قسمتی از این کتاب آمده است:
: آرکاد، تو از همه ما خوشبخت‌تری. تو ثروتمندترین مرد بابل هستی. درحالی‌که ما تنها برای ادامه حیات بازندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. تو بهترین لباس‌ها را می‌پوشی، لذیذترین غذاها را می‌خوری، بر ارابه‌ای از جنس طلا می‌نشینی و همسرت غرق در جواهرات است. درحالی‌که تنها دغدغه ما پیدا کردن مقدار کافی سکه‌های مسی برای خرید تکه نانی است تا از گرسنگی نمیریم. آرکاد، ما باهم بزرگ شدیم. همه ما به یک مدرسه می‌رفتیم و در دروان جوانی حتی کمتر از ما کار کردی. تو از ما بهتر نبودی. چه شد که ناگهان الهه ثروت به تو نظر رحمتی انداخت و تو ثروتمند شدی؟ چرا دنیا فقط به کام تو می‌چرخد و با ما سر جنگ و ناسازگاری دارد؟ چرا ما از این ثروت، سهمی نداریم؟

سخنان، با گله و شکایت آغاز شدند و در انتها به‌تندی یک نیزه جلو رفتند. آرکاد در اثر شنیدن این سخنان و قضاوت نادرست دوستانش، برافروخته شد و پاسخ داد: «اگر شما در این سال‌ها فقط به ادامه حیات، بسنده کرده‌اید و نه بیشتر، به این دلیل است که از روش و قانون ثروت‌اندوزی بی‌خبرید و با پس‌انداز کردن بیگانه هستید. الهه ثروت، باران سکه‌های زحمت نکشیده را بر سر هر کس که فرو بریزد، برعکس، فرد را به خاک سیاه می‌نشاند. چراکه فرد، بی‌دلیل خرج می‌کند و همه آن سکه‌های ارزشمند را به هدر می‌دهد. من نه سکه‌های طلا را به‌رایگان به دست آوردم و نه خساست به خرج دادم. تنها از روشی که استادم به من آموخت استفاده کردم و آن را در زندگی‌ام به کار بستم.» در ادامه، مردم از آرکاد خواستند تا شیوه ثروتمند شدنش را برای آن‌ها تعریف کند.

این کتاب کم حجم و پر محتوا بر خلاف بسیاری از کتاب های مربوط به حوزه ی ذکر شده،روش پول در آوردن را یاد ما نمیدهد.
بلکه تمرکز اصلی اش بر اموزش مدیریت و حفظ پول هایی است که وارد زندگی میشود.

این کتاب با نثر شیوا و دلنشین و بیان داستان گونه اش، راهکار هایی ساده به مخاطب ارائه میکند که مخاطب با به کار گیری این راهکار ها میتواند وضعیت مالی اش را دگرگون سازد

 

انشا در مورد نقد یک کتاب ، نقد یک کتاب ، تمرین نقد یک کتاب ،

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

🌹انشا درباره خاطرات سفر به مشهد مقدس🌹

دو سال پیش برای اولین بار همراه با پدر و مادر و مادر بزرگم به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32