سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

وجود حس بویایی در جلوگیری از خطرها و حتی حفظ جان شخص موثر است

وجود حس بویایی در جلوگیری از خطرها و حتی حفظ جان شخص موثر است

وجود حس بویایی در جلوگیری از خطرها و حتی حفظ جان شخص موثر است با ذکر مثال هایی در این باره با همکلاسانتان گفت و گو کنید

وجود حس بویایی در جلوگیری از خطرها و حتی حفظ جان شخص موثر است

گفت و گو کنید درباره حس بویایی در جلوگیری از خطرات و حفظ جان شخص

حس بویایی :

حس بویایی (حس بویایی) به خاطر سلول‌ های بویایی فعال در تماس با رگ‌ های خونی واقع در حفره بینی است. حفره بینی لوله‌ ای است که به عنوان یک مسیر عمل می‌کند که مولکول‌ های آب را به اپیتلیوم بویایی هدایت می‌ کند. این اپیتلیوم از سه نوع مختلف سلول تشکیل شده‌ است.

انواع سلول های بویایی:

اولین نوع سلول یک سلول بنیادی است، یک سلول بنیادی که بعداً می‌ تواند به سلول‌ های گیرنده برسد که حفره بینی را خط می‌ کنند. دومین نوع سلول، سلول پشتیبانی شده نامیده می‌ شود، سلولی که حاوی گرانول‌ های ترشحی و ترشحی است. سومین نوع سلول، سلول گیرنده است که سیگنال‌ هایی را دریافت می‌ کند که توسط بو فعال می‌ شوند. خانه‌ های حفره بینی بیش از 100 میلیون گیرنده بویایی دارند. این گیرنده‌ های بویایی توانایی تشخیص و تمایز تقریبی ده هزار بو مختلف را دارند. یک گیرنده بویایی توانایی تشخیص ده بوی متفاوت را دارد.

وقتی یک گیرنده بویایی در تماس با بوی نورون در سلول باشد، تحریک می‌ شود. نورون سیگنالی به نورون‌ ها در حباب بویایی می‌ فرستد. مقادیر زیادی از مواد شیمیایی به انواع مختلفی از گیرنده‌ ها متصل می‌ شوند. گیرنده‌ های چندگانه می‌ توانند یک بو را تشخیص دهند. هویت بوهای مختلف کد می‌شود یا نشان داده می‌ شود. هر کدام از این گیرنده‌ ها، پیام‌ هایی را به حباب بویایی ارسال می‌ کنند که در آن رایحه شناخته می‌ شود. پیاز بویایی در قسمت تحتانی لوب جلویی قرار دارد. این لامپ شامل چندین لایه سیناپسی است.

حس بویایی و جلوگیری از خطرات:

حس بو می تواند بوهای خوب و بد را از هم تشخیص بود مثلا بوی بد بنزین یا بوی غذای فاسد. حس بویایی می تواند بوی گازها و همچنین بوی حاصل از آتش سوزی که باعث خفگی می شوند را درک کند و با این کار از صدمه رسیدن به شخص یا آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32