سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

وجود گراز و خرس در جنگل فوایدی دارد در این مورد اطلاعات جمع آوری کنید

وجود گراز و خرس در جنگل فوایدی دارد در این مورد اطلاعات جمع آوری کنید

وجود گراز و خرس در جنگل فوایدی دارد در این مورد از منابع معتبر

گفته می شود وجود گراز و خرس در جنگل فوایدی دارد در این مورد از منابع معتبر اطلاعاتی را جمع آوری کنید

اهمیت گراز در جنگل :

خوک های وحشی یا گراز ، گونه های پرخاشگر، بسیار هوشمند و مخفی هستند که در گذشته های اخیر با بسیاری از شرایط درگیری با انسان ها بوده است. این حیوانات عمدتا سازگار هستند و در طیف گسترده ای از زیستگاه های مختلف در سراسر جهان زنده می مانند. این باعث می شود که این حیوانات الگوی فعالیت شبانه را بپذیرند و اغلب در پوشش سنگین و متراکم به سرپناه کمک می کنند.بدن گراز بسیار متراکم است، سر بزرگ و پاها نسبتاً کوتاه است. خز او از موهای زبر و ضخیم و بلندی است که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است. رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه و قهوه‌ای متغیر است. اما در نواحی مختلف تنوع رنگی زیادی مشاهده می‌شود به‌طوری‌که گرازهای مایل به سفید در آسیای میانه دیده شده‌اند. گرازها در بچگی روشنتر همراه با خطوط قهوه‌ای هستند اما با بالا رفتن سن این خط‌ها کمرنگ تر شده و در بزرگسالی خاکستری یا قهوه‌ای تیره می‌شوند. به گراز های لقب تراکتور طبیعی را داده اند بدین صورت که در حین خوردن غذا خاک را شخم میزنند. گراز های پوزه ی دراز و محکمی دارند و از ریشه درختان برای تغذیه استفاده میکنند.گرازها تقریباً هر چیزی را که قابل خوردن باشد می‌خورند و از نظر تنوع غذایی با انسان رقابت می‌کنند. غذاهای گیاهی مانند ریشه و ساقه و برگ و دانه‌های مختلف و غلات و حبوبات و میوه‌جات و غذاهای حیوانی چون انواع بی‌مهرگان همچون حشرات و لارو آنها، کرم خاکی، حلزون، و مهره‌دارانی چون ماهی، جوندگان، قورباغه‌ها و مارمولک‌ها و لاشه حیوانات بزرگ. در بیابان ها و علف زار های بزرگ که گراز وجود دارد به سبب زیر و رو شدن خاک و پاشیده شدن آن روی دانه گیاهان رویش و تنوع آنها زیاد است.گراز برای زمین های کشاورزی به هیچ وجه مفید نمی باشد و تمام محصولات را از بین می برد.

اهمیت خرس در جنگل :

خرس سیاه کوچکترین خرس آمریکای شمالی است. بزرگسالان معمولا کمتر از 6 فوت طول دارند و در حدود دو تا سه فوت ارتفاع در شانه ایستاده اند. وزن خرس سیاه بین 125 تا 500 استخر متفاوت است. آنها چشم های کوچک و گوش های گرد دارند.هر پا دارای پنج پنجه بسیار قوی است که برای پاره شدن، حفاری و صعود استفاده می شود. یک ضربه تنها از پنجه جلو به اندازه کافی برای کشتن یک گوزن بزرگ است.با اینکه همه چیز را می خورند اما از دانه و میوه تغذیه می کنند.خرس یک گوشتخواری واقعی است، اما اگر از خرس سیاه محافظت نشود ممکن است یک مشکل بزرگ برای انسان باشد.آنها عمدتا در شب فعال هستند، به جز خرس قطبی. بعضی از خرس ها خواب زمستانی، به این معنی که در زمستان برای صرفه جویی در انرژی می خوابند.خرس ها معمولا همه چیز هستند، به این معنی که آنها گیاهان و گوشت می خورند. آنها انواع توت ها، چمن و ماهی تغذیه می کنند . یک استثناء خرس قطبی است که بیشتر گوشت می خورد.مدفوع خرس به عنوان استفاده میشود او هنگامی که از دانه و میوه گیاهان استفاده می کند در معده ی او هضم نشده و از طریق مدفوع خرس روی خاک ریخته میشود و با رسیدن مواد مغذی برای دانه و میوه ، رشد کرده و سریعا بزرگ میشود.

جمع آوری اطلاعات صفحه 154 علوم نهم درباره فواید خرس و گراز در جنگل

جمع آوری اطلاعات و تهیه گزارش درباره گفته می شود وجود گراز و خرس در جنگل فوایدی دارد

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 11 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32