سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آنها پس از اتمام ماموریت علوم نهم

کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آنها پس از اتمام ماموریت علوم نهم

جمع آوری اطلاعات صفحه 111 علوم نهم درباره کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آنها

کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آنها پس از اتمام ماموریت

در مورد سایر کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت اطلاعات جمع آوری کنید و به صورت تصویری به کلاس ارائه نمایید.

تعریف ماهواره:

یک ماهواره به عنوان یک شی تعریف می شود که در اطراف یک جسم دیگر چرخش می کند. به طور اساسی، این رابطه به دلیل کشش گرانشی از شی بزرگتر است، در حالی که کوچکتر سرعت و دقت کافی برای چرخاندن بزرگتر دارد. این یک تعریف خوب است اگر تنها از اصول وسیع صحبت شود، چرا و چطور اشیا یکدیگر را جذب می کنند و جایی که در طبیعت اتفاق می افتد. میلیاردها ستاره و سیاره با هم یک شبکه وسیع از اجسام در حال چرخش را ایجاد می کنند که هر کدام به درستی می توانند ماهواره باشند. با مطالعه این که جهان و سیستم خورشیدی کار می کنند، دانشمندان قادر به ارسال دستگاه های ساخته شده انسان به مدار زمین به منظور تامین نیازهای یک جهان فناوری در حال توسعه هستند.

کاربرد ماهواره :

بیشتر ماهواره ها به دور زمین می چرخند. مردم از آنها برای مطالعه جهان، کمک به پیش بینی آب و هوا، انتقال تماس تلفنی از طریق اقیانوس ها، کمک به ناوبری کشتی ها و هواپیما، نظارت بر محصولات، گزارش سیل، گزارش آلودگی هوا، وضعیت دریاها و گسل ها و سایر منابع و پشتیبانی از فعالیت های نظامی استفاده می کنند. ماهواره های مصنوعی نیز ماه، خورشید، سیارک ها، و سیارات زهره، مریخ و مشتری را در مدار قرار داده اند. چنین ماهواره ها عمدتا اطلاعاتی راجع به بدنهایی که آنها در مدار قرار می گیرند جمع می کنند. ما با استفاده از تکنولوژی ماهواره ای به وظایف پیش ساخته و ارائه طیف وسیعی از خدمات نوآورانه جهان را به دست آورده ایم. برنامه های اصلی ماهواره ها در حوزه ارتباطات، سنجش از دور زمین، آب و هوا و تحقیقات علمی است. به نوعی استفاده از ماهواره ها دنیای ما را کوچکتر ساخته است. ماهواره ها امکان برقراری ارتباط بین دو نفر که در انتهای جلوی جهان از طریق تماس تلفنی و یا استفاده از اینترنت هستند، ایجاد می شود. هر کدام از این ماهواره ها دارای بخش های زیادی هستند، اما دو قسمت مشترک برای همه ماهواره ها استفاده می شود. این گروه از دستگاه ها ماهواره را قادر به انجام وظایف خود می کند.

سرنوشت ماهواره ها:

ماهواره ها پس از اتمام ماموریت و پایان کار، منهدم می شوند.

تحقیق درباره کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آنها

جمع آوری اطلاعات درمورد کاربرد ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 17 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32