سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گاهی افراد اقدام به انجام رفتارهایی مانند استفاده از انواع لنزهای رنگی و لوازم آرایش

گاهی افراد اقدام به انجام رفتارهایی مانند استفاده از انواع لنزهای رنگی و لوازم آرایش

گاهی افراد اقدام به انجام رفتارهایی مانند استفاده از انواع لنزهای رنگی و لوازم آرایش چشم و … می کنند. تاثیر این گونه رفتارها بر سلامت چشم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و برای جلوگیری از عوارض آنها راه های مناسب پیشنهاد کنید

گاهی افراد اقدام به انجام رفتارهایی مانند استفاده از انواع لنزهای رنگی و لوازم آرایش

فعالیت صفحه 84 سلامت و بهداشت دوازدهم تاثیر استفاده از لنزهای رنگی و لوازم آرایش چشم

1- استفاده مکرر از لنز برای کسانی که مبتلا به آلرژی هستند مضر است اما مصرف مداوم این لنزها حتی برای کسانی که مبتلا به آلرژی نیستند نیز خطرناک است. همچنین باید دانست که لنز را نباید به طور مداوم به عنوان جایگزین دائمی عینک به کار برد بنابراین اگر لنز به طور مداوم بر روی چشم باشد، حکم صفحه‌ای را دارد که روی چشم را می‌پوشاند و در نتیجه از رسیدن اکسیژن به بافتهای این ناحیه جلوگیری می‌کند که این وضعیت برای چشم‌ها مطلوب نیست. 

2- استفاده زیاد از لنز می‌تواند سبب بروز عفونت‌های چشمی شود. انجمن چشم پزشکان ژاپن نیز هشدار داده است که استفاده از لنزهای رنگی آرایشی موجود در بازار می‌تواند برای چشم افراد زیان آور باشد.

3- افرادی که تمایل به استفاده از لنز طبی یا زیبایی دارند باید ابتدا توسط پزشک معاینه شوند بنابراین پرهیز از استفاده لنزها در مراکز غیربهداشتی و آرایشگاه‌ها الزامی است. 

4- عدم رعایت بهداشت هنگام استفاده از لنز منجر به عفونت می‌شود. در صورتی که چشم افراد مبتلا به عفونت میکروبی شود ممکن است منجر به نابینایی چشم شود. 

5- باید از خوابیدن هنگام استفاده از لنز پرهیز شود، تغذیه و اکسیژن قرنیه هنگام استفاده از لنز دچار مشکل می‌شود و این عمل ممکن است موجب کاهش شدید اکسیژن در قرنیه یا حتی نابینایی شود.

6- استفاده از هیچ گونه لنز توصیه نمی‌شود. لنزهای زیبایی به علت استفاده از رنگینه‌ها، دارای خطر بیشتری نسبت به لنزهای طبی هستند بنابراین استفاده از لنزهای زیبایی منجر به کاهش شدید اکسیژن و خفگی در قرنیه می‌شوند. 

7- استفاده از لنز موجب بی‌حسی قرنیه می‌شود. همچنین ممکن است فرد به علت استفاده از لنز، حضور جسم خارجی را در چشم خود احساس نکند و همین مسئله ممکن است منجر به عفونت شود. 

8- افرادی که مبتلا به بیماریهای چشمی نیستند اما مصرف بعضی از داروها یا ابتلاء به بیماریهای دیگر منجر به خشکی چشم آنها شده، نمی‌توانند از لنز استفاده کنند. همچنین تجویز هرگونه لنز برای افراد زیر 18 سال باید تحت نظارت خانواده‌ها باشد. 

9- در صورتی که دست افراد هنگام استفاده از لنز آغشته به آب شهری باشد، ممکن است منجر به عفونت انگلی و قارچی در چشم شود، بنابراین لزوم استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده مخصوص لنز الزامی است. 

10- لنز ابتدا باید توسط پزشک در چشم فرد قرار بگیرد، سپس در صورت نبود علائم حسایت زا از آن استفاده مجدد شود. همچنین چشم افرادی که از لنز طبیعی یا زیبایی استقاده می‌کنند باید هر دو ماه یک بار توسط چشم پزشک معاینه شود.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: ایسنا

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32