سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم

انشا درباره مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم

انشا با موضوع آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم صفحه 83 پایه یازدهم

انشا درباره مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم

بازنویسی مثل صفحه 83 یازدهم درباره آب در کوزه و ما تشنه لبان

چند روز پیش، نزدیک های غروب آفتاب و اذان مغرب بود که خسته و پریشان گوشه ای نشستم. از صبح تا عصر به دنبال عینکم می‌گشتم. شب که خوابیدم آن را روی کرسی گذاشتم اما صبح نبود. اولش فکر می کردم مثل هر‌ روز آن را روی طاقچه گذاشته ام، اما پس از ساعتی گشتن دیدم ای داد بیداد، نیست که نیست؛ همه ی سوراخ سنمبه های خانه های را گشتم، پشت پشتی، گوشه دیوار ها، حتی توی کمد و صندوق مادربزرگم را، اما موفق به پیدا کردن عینکم نشدم.

حقیقتش را بگویم چند دقیقه ای هم گریه کردم. تا آنکه صدای در خانه آمد؛ مادربزرگم به خانه بازگشته بود. وقتی چشمان خیس و چهره ی گرفته ام را دید علت را جویا شد. با ناراحتی گفتم: عینکم را گم کرده ام. مادر جانم اول کمی خندید، بعد با زحمت و سختی در حالی که دستش را به زمین گرفته بود برخاست و همانطور که به اتاق کوچکش می رفت گفت: عینکت روی بینی ات جا مانده!

مادرجانم چند دقیقه ای بود که به مسجد رفته بود، اما من هنوز گوشه اتاق حیران نشسته بودم و به اشتباه جالب خودم می اندیشیدم. افراد، اشیا، احساسات و… همچون عینکی بر روی چشمان ما هستند، و ما بدون آنکه دقت کنیم همه جای خانه زندگیمان را به دنبالشان میگردیم و در آخر، پریشان و نالان از زمین و زمان شاکی می شویم.

به دنبال خوشبختی خانه و‌ زندگیمان را رها کرده و به همه جا می رویم، در حالی که خوشبختی همان خانه ی کوچکی است که ترکی در زاویه ای از آن پیچ و تاب خورده است .

برای به دست آوردن ثروت کفش آهنین به پا می کنیم و به همه ی بانک های جهان سر میزنیم، در حالی که ثروت، همان پاهای سالمی است که خداوند به ما بخشیده است. مثل زندگی ما چون آن فردی است که هر روز برای پیدا کردن گنج زه کمانش را محکم می‌کشید. شاید نیاز است که تیر‌هایمان را بدون کشیدن زه رها کنیم تا به گنج حقیقت دست یابیم .

حواسمان به چیزهای ارزشمندی که در زندگیمان هست باشد. نکند عینک به چشم داشته باشیم و به دنبال آن خانه را زیر‌ و رو کنیم!

نویسنده: شیدا احمدی فرید، دبیرستان اندیشه لالجین

بازنویسی مثل صفحه 83 نگارش پایه یازدهم

انشا درباره مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32