سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گسترش مثل ” آفتاب پشت ابر نمی ماند “

گسترش مثل ” آفتاب پشت ابر نمی ماند “

گسترش مثل ” آفتاب پشت ابر نمی ماند ” نگارش دوازدهم

گسترش مثل " آفتاب پشت ابر نمی ماند "

مثل نویسی صفحه 93 نگارش دوازدهم

دو معنی و مفهوم برای این ضرب المثل میتوان بیان کرد:

1- میتوان آفتاب را امام زمان (عج) و پشت ابر را به غیبت امام تشبیه کرد.

2- حقیقت هیچوقت پنهان نمی ماند و بالاخره روزی بر ملا می شود.

داستانی در این مورد:

وحید در درس هایش بسیار ضعیف بود و همیشه نمره های کم می گرفت. امسال هم امتحاناتش را داده بود و باید کارنامه را مثل روال هر سال آن را به پدر و مادرش نشان دهد. می ترسید این کار را انجام دهد چون مورد سرزنش پدر و مادرش قرار می گرفت. چند روزی بود که کارنامه را تحویل گرفته بود اما آن را در جایی از خانه مخفی کرده بود و قصد نداشت که آن را به خانواده اش نشان دهد.

او کارنامه اش را زیر فرش اتاق خودش قایم کرده بود. صبح زود برای مدرسه از خواب بیدار شد و لباس پوشید و رفت. اما نمیدانست شاید مادرش بخواهد که اتاق او را تمیز کند. مادرش مشغول تمیز کردن خانه بود و بعدش نوبت جاروبرقی کشیدن اتاق وحید رسیده بود که مادرش متوجه شد فرش توی اتاق وحید خیلی کثیف است و اصلا قابل جارو کشیدن نیست پس تصمیم گرفت آن را به فرش شویی بدهد.

شروع به جمع کردن فرش رسید که ناگهان کارنامه ی وحید را زیر فرش دید از دیدن نمرات وحید خیلی عصبانی بود و چیزی که بیشتر مادر وحید را می رنجاند کتمان کردن حقیقت از پدر و مادرش بود. مادرش کارنامه را به پدر وحید نشان نداد و صبر کرد که وحید از مدرسه باز گردد. وحید برگشت و طبق معمول بعد ناهار به اتاقش رفت و متوجه شد که چه اتفاقی افتاده.

با پشیمانی پیش مادرش رفت اما مادرش او را راهنمایی کرد که انجام دادن این کار درست نیست و گفت که کارنامه را به پدرت نشان نداده ام و صبر کردم که بیایی و وقتی پدرت برگشت این کارنامه را نشانش بدهی و مطمئن باش حقیقت خیلی بهتر از دروغ گرفتن است. وحید کمی به فکر فرو رفت و یاد حرف پدر بزرگش افتاد که می گفت: افتاب پشت ابر نمی ماند.

بازنویسی مثل آفتاب پشت ابر نمیماند

گسترش و باز آفرینی افتاب پشت ابر نمی ماند

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32