سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

از نماز ظهر عاشورای امام حسین و یارانش چه می آموزیم

از نماز ظهر عاشورای امام حسین و یارانش چه می آموزیم

فعالیت کلاسی صفحه 108 پیام های آسمان هفتم از نماز ظهر عاشورای امام حسین و یارانش چه می آموزیم

از نماز ظهر عاشورای امام حسین و یارانش چه می آموزیم

فعالیت کلاسی صفحه 108 پیام های آسمان پایه 9

اهمیت نماز را یادآوری می کند که نباید تحت هیچ شرایطی نماز را به تعویق انداخت چرا که نماز خواندن سر وقت و درست به موقع باعث می شود که انسان از گناهان و زشتی ها دور شود.

در روز عاشورا وقتی به حضرت اطلاع می دهند که وقت نماز ظهر است، امام حسین (ع) در حق آن فرد دعا می کنند و در گرما گرم جنگ و در حالی که دشمن با تمام امکانات خود در مقابل سید الشهدا می جنگید و صحنه، کاملا صحنه جنگ بود، وجود مقدس امام حسین(ع) به نماز می ایستد و یاران با وفای حضرت مانند سعید ابن عبدالله جلوی حضرت می ایستد تا تیری از ناحیه دشمن به حضرت اثابت نکند تا نماز اقامه شود.

اباعبدالله در آنجا نماز خوف یعنی همین نماز جنگ خواند، ولی می دانیم که عاشورا یک وضع استثنایی داشت. در واقع میدان جنگ و محل نماز هر دو یکی بود. این بود که آنها نماز خودشان را در یک وضع خیلی استثنایی خواندند. کأنه هم در میدان جنگ بودند و هم نماز می خواندند. جمعیت اینها کم بود و آنقدر عده نداشتند که گروهی بتوانند جلو دشمن را سد کنند و مانع هجوم شوند و اینها در یک فضای فارغی نمازشان را بخوانند.

اینها در واقع مرز میان خود و دشمن را به این شکل حفظ می کردند: چند نفر آمدند بدن خودشان را سپر قرار دادند برای نمازخوانها و بالاخص وجود مقدس حسین بن علی (ع) که در حالی که اینها نماز می خواندند دشمن تیرباران می کرد. مردی از آنها خود را برای وجود مقدس اباعبدالله سپر کرده و مراقب بود که مبادا تیری از طرف دشمن به حضرت اصابت کند. به هر وسیله بود با دستش، با صورتش، با سینه اش، با پایش – خود را سپر قرار می داد به طوری که بعد از آنکه نماز تمام شد این مرد به حال احتضار افتاده بود.

این حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا و ایستادن به نماز نشان دهند اهمیت و جایگاه نماز است. امام حسین (ع) هدف از قیام خودشان را در قسمتی از وصیتی که به برادرشان محمد حنفیه کردند، این‌گونه بیان نموده‌اند: «من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم، بلکه هدف من از این سفر امر به معروف و نهی از منکر و خواسته ام از  این حرکت اصلاح مفاسد است و احیای سنت و قانون جدم رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم علی بن ابیطالب (غ) است.»

نماز ظهر عاشورای امام حسین و یارانش پیام های آسمان هفتم

جواب فعالیت کلاسی صفحه 108 پیام های نهم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: نسیم آنلاین

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 19 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32