سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشاء با ویژگی جانشین سازی درباره پروانه پایه دهم

انشاء با ویژگی جانشین سازی درباره پروانه پایه دهم

سر آغاز هر نامه نام خداست               که بی نام او نامه یکسر خطاست 

چشمانم را با گرمای آفتاب باز می کنم و روزی پر از تحرک برای خود رقم می زنم. امروز نیز قرار است با وقایع خوب و بد که هضم آن برای آدمی زاد  هم سخت است رو به رو شوم. شاید روزهای زیادی از بودنم خوشحال باشم ولی گاهی هم از اینکه شاهد  لحظه های ناراحت کننده هستم، در آزارم.

   بال هایم را تکان میدهم و نسیم خنکی روی تک تک سلول هایم احساس میکنم، حس شادابی را حالا تجربه میکنم. با تمام توان بال های بزرگ و پر نقش و نگارم را تکان میدهم وخودم را به باد میسپارم.

    به سمت گل ها میروم روی آنها می نشینم و با آنها هم صحبت میشوم. که در همین حوالی من کودکی بازیگوش، با شیطنت  به سمت من می آید و قصد دارد مرا در دستانش بگیرد. قلب کوچکم به تپش می افتد و با ترس بال هایم را محکم به هم میزنم و به پرواز در می آیم. صدای کودک را می شنوم ولی چاره ای نیست او، مرا برای زندانی او شدن می خواهد.

   از ترس میلرزم و به سمت خانه ی چوبی که در آن نزدیکی است می روم. در خانه باز است که با باد تکان میخورَد و جرجر میکند. خانه کاملا تاریک است به داخل می روم، شومینه ای قهوه ای خاموش در کنج خانه است با خود فکر می کنم که شومینه روشن نیست پس میتوانم با خاکستر آن خودم را گرم کنم.

   شومینه روشن است ولی خاکستر، قرمز نیست. می خواهم  روی خاکستر به ظاهر خاموش، کمی بخوابم اما با خوابیدنم روی آن با سوختن بال هایم مواجه می شوم.

   سوز تمام وجودم را فرا گرفته است، سعی میکنم سوختن بال هایم را متوقف کنم ولی نمی توانم ، تند تند بال میزنم ولی دیگر خیلی دیر شده و تمام بال هایم سوخته است.

   توان پرواز از من ربوده شده و مثل کرم ابریشم به زمین می افتم. به یاد زمانی ک مثل حالا بودم افتادم،آن زمانی که کرم ابریشمی بیش نبودم ولی به این اندازه خودم را کوچک نمی دیدم، چون به امید فردایی بهتر بودم ولی حالا به امید مرگ نشسته ام.چشمانم را می بندنم و به خواب عمیقی فرو می روم.

انشاء با ویژگی جانشین سازی درباره پروانه پایه دهم

منبع: مرجع انشاء

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

انشا ذهنی به روش جانشین سازی درباره تلفن همراه

انشا ذهنی به روش جانشین سازی درباره تلفن همراه  سلام من یک تلفن همراه هستم، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32