سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا انگلیسی در مورد دیابت با ترجمه

انشا انگلیسی در مورد دیابت با ترجمه

انشا انگلیسی با موضوع دیابت همراه با ترجمه فارسی

انشا انگلیسی در مورد دیابت با ترجمه

انشا به زبان انگلیسی درباره دیابت

مقدمه
دیابت یک گروه پیچیده از بیماری‌ها است که به دلایل متعددی ناشی از دیابت است. افرادی که از دیابت رنج می‌برند hyperglycemia (قند خون بالا) دارند چون تولید کم انسولین یا سلول‌های بدن از انسولین تولید شده استفاده نمی‌کند. حدود 350 میلیون نفر در سطح جهانی از دیابت رنج می‌برند. سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی کرده است که دیابت تا سال 2030 به هفتمین علت مرگ در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. سه نوع شایع دیابت وجود دارد: دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 و دیابت حاملگی. این مقاله به طور عمده درباره این اشکال عمده دیابت بحث می‌کند که علل و عواقب آن‌ها را مد نظر دارد.

تنه انشا
دیابت نوع 1: در دیابت نوع 1، سلول‌های بدن به دلیل سیستم ایمنی در خطر که منجر به آسیب به سلول‌هایی که تولید انسولین در آن‌ها رخ می‌دهد، شکست می‌خورند. علت و پیش‌گیری از دیابت نوع دوم مشخص نیست با این حال، گمان می‌رود که نتیجه عوامل ژنتیکی مشخص باشد.

دیابت نوع 2: در دیابت نوع 2، تولید پایین انسولین توسط سلول‌های بدن است و یا بدن به طور موثر از انسولین تولید شده استفاده نمی‌کند. دیابت نوع 2، شایع‌ترین نوع دیابت شناخته شده‌است. در واقع، 90 درصد مبتلایان به دیابت نوع دیابت نوع 2 دارند (سازمان بهداشت جهانی). علت و درمان دیابت نوع 2 ناشناخته باقی می‌ماند با این حال عوامل ژنتیکی و نحوه زندگی در آن نقش دارند و تماشای سطح قند خون می‌تواند بیماری را کنترل کند.

دیابت حاملگی: دیابت حاملگی، زمانی اتفاق می‌افتد که رشد سطح قند خون بالا در زنان باردار که قبلاً تشخیص‌داده شده‌بود وجود دارد. برای مادرانی که در اولین دوره بارداری به دیابت مبتلا شده‌اند، احتمال اینکه در بارداری بعدی اتفاق بیفتد حدوداً دو سوم است. علاوه بر این، برخی از بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. پس از بارداری، دیابت نوع 1 یا 2 ممکن است رخ دهد و به درمان اجباری نیاز دارد.

عوامل ژنتیکی و نشانگرها: نقش عوامل ژنتیکی به عنوان عامل بیماری دیابت به طور قطعی ثابت شده‌است. این عامل اصلی در ایجاد دیابت است. این بیماری پلی ژنیک است که براساس حداقل دو ژن جهش‌یافته در کروموزوم دیابتی است. آن‌ها با سیستم HLA مرتبط هستند که تعیین‌کننده پاسخ ژنتیکی فرد و سلول‌های b به آنتی‌ژن‌های مختلف است.

نتیجه گیری
فرضیه وراثت polygenic حاکی از آن است که دیابت ناشی از دو ژن جهش‌یافته (یا دو گروه ژن) است که دارای استعداد موروثی ارثی به ضایعات ایمنی بدن و یا افزایش حساسیت سلول‌های B به آنتی‌ژن ویروسی یا تضعیف ایمنی ضد ویروسی است.

Diabetes Essay Sample

انشا با موضوع دیابت به زبان انگلیسی همراه با ترجمه فارسی

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 15 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32