سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا با موضوع خورشید گرفتگی

انشا با موضوع خورشید گرفتگی

انشا با موضوع خورشید گرفتگی

انشا با مقدمه و نتیجه درباره خورشید گرفتگی یا کسوف

مقدمه: گرفتگی خورشید زمانی رخ می دهد که ناظر (بر روی زمین) از طریق سایه ای که توسط ماه تولید می شود عبور می کند که به طور کامل یا به طور جزئی (خاموش) خورشید را مسدود می کند. این فقط زمانی اتفاق می افتد که خورشید، ماه و زمین به طور مستقیم در یک راستا در سه بعد (syzygy) قرار گیرد، در کل گرفتگی، دیسک خورشید به طور کامل توسط ماه پوشیده شده است. در انفجار های جزئی و حلقوی، تنها بخشی از خورشید مبهم است.

تنه انشا: اگر ماه در یک مدار کاملا دایره ای بود، کمی نزدیک به زمین، و در همان هواپیما مداری، هر ماه خورشید کامل می شد. با این حال، از آنجایی که مدار ماه ماه بیش از 5 درجه به مدار زمین در اطراف خورشید کشیده شده است، سایه آن معمولا زمین را نادیده می گیرد. یک گرفتگی خورشیدی تنها زمانی رخ می دهد که ماه در ماه نوین به اندازه کافی نزدیک به هواپیما کمانگیر باشد. برای این دو رویداد، شرایط ویژه باید همزمان باشد، زیرا مدار ماه، دو بار در ماه هر ماه باران، در حالی که ماه جدید در ماه هر ساله اتفاق می افتد، مدار ماه را از گره های مداری عبور می کند. پس از وقوع زلزله (و ماه) رخ می دهد تنها در طول فصل های گرفتگی منجر به حداقل دو و تا پنج، خورشید گرفتگی در هر سال؛ بیش از دو نفر از آنها نمی توانند کل گرفتار باشند. تمام گرفتاریها به ندرت اتفاق می افتند، زیرا زمان ماه جدید در طی فصل گرفتگی دقیق تر است برای هماهنگی بین ناظر (روی زمین) و مراکز خورشید و ماه. علاوه بر این، مدار بیضوی ماه اغلب آن را به اندازه کافی دور از زمین می گیرد که اندازه ظاهری آن به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند خورشید را به طور کامل مسدود کند. گرفتگی کامل خورشید در هر مکان خاص بسیار نادر است، زیرا کل تنها در امتداد یک مسیر باریک روی سطح زمین دیده می شود که توسط سایه کامل یا پوسته ماه می شود. یک گرفتگی یک پدیده طبیعی است. با این حال، در برخی از فرهنگ های باستانی و مدرن، گرفتگی های خورشیدی به علت های فراطبیعی نسبت داده شده و یا به عنوان خواص بد شناخته شده اند.

چهار نوع از گرفتگی های خورشیدی وجود دارد:

1- یک گرفتگی کامل زمانی اتفاق می افتد که شباهت تاریک ماه به طور کامل نور خیره کننده ی خورشید را خنثی می کند و اجازه می دهد تا مرجان خورشید خیره کننده تر قابل مشاهده باشد. در طول هر یک از گرفتگی، کل در بهترین حالت تنها در یک مسیر باریک روی سطح زمین اتفاق می افتد. این مسیر باریک مسیر تمامیت است.

2- یک گرفتگی حلقوی زمانی اتفاق می افتد که خورشید و ماه دقیقا در راستای زمین باشند، اما اندازه ظاهری ماه کمتر از خورشید است. از این رو، خورشید به نظر می رسد به عنوان یک حلقه بسیار روشن و یا حلقه، اطراف دیسک تاریک ماه.

3- گرفتگی هیبرید (که همچنین به نام “حلقه ای / کل” نامیده می شود) بین یک گرفتگی کل و حلقوی حرکت می کند. در نقاط خاصی از سطح زمین، به نظر می رسد به عنوان یک گرفتگی کامل، در حالی که در نقاط دیگر به نظر می رسد به عنوان حلقوی. گرفتگی های ترکیبی نسبتا نادر است

4- یک فروپاشی جزئی زمانی رخ می دهد که خورشید و ماه دقیقا با زمین نباشد و ماه تنها بخشی از خورشید را خنثی می کند. این پدیده را معمولا می توان از بخش بزرگی از زمین خارج از مسیر یک گرفتگی حلقوی یا کل مشاهده کرد. با این حال، برخی از گرفتگی ها تنها می توانند به عنوان یک گرفتگی جزئی دیده شوند، زیرا تیرچه در بالای مناطق قطبی زمین عبور می کند و هرگز زمین زمین را نمی شکند.

نتیجه گیری: نگاه کردن به خورشید گرفتگی با چشم غیر مسلح، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به چشم انسان وارد می‌کند. برای تماشای خورشید گرفتگی می‌توان از عینک‌های ویژه‌ای که به این منظور ساخته شده‌اند استفاده کرد. فیلتر مورد استفاده در این عینک‌ها باید با استاندارد جهانی ایزو 2-12312 منطبق باشد.

انشا با موضوع کسوف یا خورشید گرفتگی

تحقیق درباره خورشید گرفتگی

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32