سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره ساعت

انشا درباره ساعت

انشا با موضوع ساعت

انشا درباره ساعت

انشا در مورد تیک تیک ساعت دیواری

مقدمه: ساعت شاید یک دایره با زمینه های رنگارنگ روی دیوار خانه ما، یا یک دایره کوچک بند چرمی روی دست همسایه باشد؛ ساعت حتی می تواند یک استوانه روی میزی باشد، یا یک مکعب یا… شاید عدد و عقربه داشته باشد. شاید هم خودش را خلاص کرده و با نشان دادن چند عدد وظیفه اش را خاتمه داده باشد. هر چه که باشد، کارش یکی است؛ همه ساعت های دنیا با همه تفاوت هایشان یک چیز را نشان می دهند زمان. پس بهتر است بگویم ساعت چیزی است که زمان را نشان میدهد.

تنه انشا: تیک. تاک. تیک. تاک… این صدای همیشگی ساعتهاست. وقتی خوب گوش کنی، آنرا می شنوی. اگر به ساعت نگاه کنی، چرخش دیوانه وار عقربه های آن تو را هم دیوانه می کند. همین طور دور میزنند و خاموشی گذر زمان را فریاد… می خواهند بگویند که : “عجله کن! زمانت در حال تمام شدن است.” عقربه ها هیچ گاه این فریاد را پایان نمی دهند. آنها همیشه به همه ی ما می گویند که زمان در حال گذر است؛ اما مردم، بی اهمیت فقط چرخششان را نگاه  می کنند و میروند. آخر آنها که قدر زمان را نمی فهمند. تنها کسانی که خوب می دانند زمان چقدر اهمیت دارد، خود عقربه ها و ساعت ها هستند. اما برخی ساعت ها هم دیگر اهمیتی به آن نمی دهند؛ فقط به یک عدد بسنده میکنند. شاید هم از صدای عقربه هایشان خسته شده اند و آن را فرستادند پی کارش! اگر ساعت ها در دنیای ما نبودند، اتفاقی نمی افتاد! تنها یک فریاد بی صدا یا یک چرخش دیوانه وار ازدنیا کم می شد. ممکن بود هیچ وقت این کمبود را نفهمیم یا ممکن بود خلاء آن بیش از هر چیز دیگری حس شود. اگر ساعت ها نبودند، شاید دلمان برایشان تنگ می شد…

نتیجه گیری: این دایره های تیک تاکی ملتمسانه به چشمان ما زل می زنند و اگر می توانستند به زبان آدمی زاد حرف بزنند، می گفتند:” امکانش هست کمی  به گذر عقربه هایم توجه کنی؟! دیگر خسته شده ام که هزاران بار این خط کوچک می چرخد و  تو فقط نگاهی به ابن می اندازی…”ساعت ها چشمانی نمی خواهند که ساعت ها به آنها زل بزنند؛ بلکه چشمانی می خواهند که تنها چند ثانیه به آنها نگاه کنند و قدر زمان را بفهمند. آنها توجه می خواهد. دل نگران زمان اند؛ توجه را برای او می خواهند.

نویسنده: سیده فاطمه حسینی کلاس دهم تجربی دبیرستان فرزانگان بوشهر

متن زیبا درباره ساعت با رعایت اصول بند

تحقیق با مقدمه و نتیجه در مورد زندگی از نظر ساعت

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − چهارده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32