سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا سنجش و مقایسه درباره آسمان و انسان

انشا سنجش و مقایسه درباره آسمان و انسان

انشا سنجش و مقایسه درس ششم نگارش دهم با موضوع آسمان و انسان

انشا سنجش و مقایسه درباره آسمان و انسان

انشا مقایسه ای با موضوع آسمان و انسان پایه دهم

آسمان و انسان؛ شاید هیچ ربطی به هم نداشته باشند، ولی ویژگی هایی دارند که انتهای آنها به هم وصل میشود. فقط کمی دقت میخواهد، که بتوان درکشان کرد. انسان ها متفاوتند. آسمان هم بی انتهاست. انسانی که قلب بزرگ و بخشنده ای دارد؛ صاف وبی ریاست، مثل آسمان. دقیقاً شبیه هم هستند؛ هر دو بزرگ ،بخشنده، صاف و بی ریا. فرق میان آسمان و انسان زمین تا هواست. یکی بر روی زمین؛ دیگری بر روی هواست، نزدیک خدا. این دل انسان است که او را به اوج آسمان ها می برد. انسانها روح بزرگی دارند، خیلی می بخشند. قلب آدم ها می تواند، حتی کسانی را که در حقشان بدی کرده اند، به راحتی ببخشند. قلب بزرگی می خواهد. این قلب خیلی بزرگ است. بزرگتر از حد تصور ما؛ مانند آسمان بی انتهاست. خیلی سخت است درک این چنین افرادی. البته انسان هایی هم هستند، که برعکسند. سرد، بی روح، بی احساس و بدون بخشش. که کاملً شبیه آسمانی ست که خشمگین شده است و سیاه گردیده.
از دست انسانهایی که هوای او را ندارند و آلوده اش کرده اند. چه بایدکرد تا بتوان، این آسمان را آرام کرد؟ ولی انسان های سرد و بی روح هم عاطفه دارند، عشق دارند، روح دارند ولی از نوع خسته اش. گاه این بزرگی انسان هاست که قلب یخ زده ی شان را، رام می کند. بدی ها، سختی ها و رنج ها را دور می ریزند و امید به زندگی می یابند. مانند؛ آسمان می بخشد و صاف می شود و رحمت خود را بر ما نازل می کند. این شباهت و تفاوت میان آسمان و انسان است. بیایید درس بگیریم و درست زندگی کنیم. دلتان آسمانی.

انشا سنجش و مقایسه اسمان و انسان

انشا با موضوع آسمان و انسان به صورت سنجش و مقایسه

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: سایت طریقت نگارش

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32