سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا سنجش و مقایسه رفتگر و خورشید

انشا سنجش و مقایسه رفتگر و خورشید

انشا سنجش و مقایسه ای درباره رفتگر و خورشید

انشا سنجش و مقایسه رفتگر و خورشید

انشا مقایسه ای رفتگر با خورشید پایه دهم

به نام مناسب ترین واژه ها… به رسم محبت به نام خدا…

صبحی دیگر با صدای خش خش جارو کردنش از خواب برخاستم. امروز هم مثل همیشه از رقیب خودش زودتر بیدار شده  بود .رقابتی دوستانه  بین دو خورشید.

رفتگر جلوه ای دیگر از خورشید است. هر روز قبل از اینکه روشنی روز نمایان شود پدرم جسم بی جان و غبار آلود شهر را سرو سامان می دهد و با آن که جاروی بلندش دستی به سرو گوش خیابان ها می کشد.

خورشیدی که خستگی ناپذیر است و خستگی که برای خورشید شهر بی معنا است. خورشید شهر که با خورشید آسمان همکار است. خورشیدی که تاریکی و سیاهی را از  شهر بیرون می کند. و رفته گری که آشغال و کثیفی را از شهر بیرون می راند…

خورشیدی که شهر را پر از گرما می کند و رفته گری که با وجودش کوچه ها  و خیابان را گرم نگه می دارد. خورشیدی که برای روشنی بخشیدن به شهر از خود مایه می گذارد و رفته گری که برای پاکیزگی شهر از جان خود مایه می گذارد. اما از همه این ها که بگذریم خورشید از رفته گر کم محبت تر است خورشید هر روز غروب می کند و گرمایش را دیگر نمی بخشد اما رفته گر شب هم گرمای خود را به کوچه و خیابان های شهر می بخشد.

گاهی چند لکه ابر کافی است که خورشید را لکه دار کند اما رفته گر خودش لکه گیر می شود و پنهان نمی ماند پشت لکه بر عکس خورشید…

نویسنده: افشین نجیمی از استان فارس

انشا مقایسه رفتگر با خورشید

سنجش و مقایسه کردن رفتگر و خورشید

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32