سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا مقایسه ای انسان و حیوان

انشا مقایسه ای انسان و حیوان

انشا مقایسه ای انسان و حیوان پایه دهم

انشا مقایسه ای انسان و حیوان

انشا سنجش و مقایسه درباره انسان با حیوان

انسان ها و حیوان ها در ظاهر با هم تفاوت زیادی دارند، اما آنچه که مهم است درون آنهاست یا همان عقل و شعوری که باعث شده انسان را اشرف مخلوقات بنامند. انسان ها قدرت انتخاب را دارند و میتوانند، با اختیار خود زندگیشان را پیش ببرند؛ اما حیوانات قدرت انتخاب را ندارند و نمی توانند در چگونگی زندگی شان انتخابی داشته باشند. بسیاری از انسان ها هم هستند که فقط نام یک انسان را به خود گرفته اند تنها یک جسم انسانی دارند، این نوع انسان ها، مانند قاتل هایی هستند که ادعای انسانیت می کنند اما جنگ هایی را به پا میکنند و جان هایی را میگیرند برای رسیدن به اهداف خود، که هیچ حیوان درنده ای هنگام حمله به شکار خود چنین رفتاری ندارد. بیشتر اوقات حیوانات را برای انسان ها قربانی میکنند، تا بدن خود را از این طریق تقویت کنند، اما هستند انسان هایی که آنقدر بی خاصیت اند که، ارزش آن را هم ندارند که حتی قربانی یک حیوان شوند.

بعضی از حیوانات مانند سگ، وفاداری زیادی نسبت به صاحبش دارد، و اگر برای او اتفاقی بیفتد با همان زبان بی زبانی که دارد، دیگران را خبردار میکند تا به کمک بیایند؛ اما انسان هایی پیدا میشوند که زبان هم دارند انسان هم هستند، اما حس انسان دوستی در وجود ندارند و حتی حاضر نیستند یک قدم هم برای رفع مشکلات دیگران بردارند. بعضی از حیوانات مانند اسب و گوسفند و پرندگان از حوادث اتفاقی مانند، زلزله آگاه هستند، و قبل از وقوع حادثه با بیقراری که انجام میدهند دیگران را با خبر میکنند که انسان از چنین قدرت آگاهی محروم است. نوزاد انسان بعد از متولد شدن به مادری نیاز دارند تا از آنها حمایت کند اما جاندارنی مانند لاک پشت ها بعد از بیرون آمدن از تخم هایشان بدون هیچ آموزشی باید دل به دریا بزنند و شنا کنند یا بزغاله هایی که از همان روز اول تولد روی پاهای خود می ایستند. آری انسان و حیوان به قدر آسمان و زمین با هم تفاوت دارند، اما خوب است انسان باشیم نه گرگ در لباس بره.

نویسنده: فاطمه رفیعی دبیرستان پروین اعتصامی استان بوشهر شهرستان جم 

انشا مقایسه کردن انسان با حیوان

انشا سنجش و مقایسه کردن حیوان و انسان

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + ده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32