سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا مقایسه ای مغز با آسمان

انشا مقایسه ای مغز با آسمان

انشا سنجش و مقایسه ای مغز با آسمان

انشا مقایسه ای مغز با آسمان

انشا مقایسه کردن مغز و آسمان

شاید قیاس این دو از نظر شما ممکن نیست، اما مغز و آسمان دارای شباهت ها و تفاوت هایی هستند.

آسمان و مغز دو جزء کاملا مجزا می باشند و در نگاه اول نمی توان ان ها را با هم مقایسه کرد؛ اما در واقع این طور نیست؛ آسمان ابی بی کران است، همانند گنجایش مغز و افکار ما، ابرها آزادانه در آسمان به پرواز در آمده و حرکت می کنند و خورشید در جابجایی آن ها موثر است و کنترل آب و ها را در دست دارد. مغز و افکار را می توان به آسمانی بی کران تشبیه کرد که کتاب خورشید با اثر بر آن، ابرهای تفکر و خیال ما را جابجا می کند.

در کره ی زمین میلیارد ها آسمان به اضافه ی آسمان آبی رنگی که بالای سرمان می بینیم وجود دارد که کنترل آب و هوای همه ی آن ها به جز یکی، به خودمان وابسته است. می توانیم آسمان خود را پر کنیم از ابرهای تفکر و پس از اندیشیدن، با متراکم کردن افکار باران های عظیم و سیل آسایی را به وجود آوریم که نهال و جوانه های دانش ما را به درختی قطور و سر به فلک کشیده و بوستان ذهن ما را به گلستانی سرسبز تبدیل کنند. هر چقدر عقاب های ریزبین را در آسمان تفکر به پرواز در آوریم و ابر و باد را با پرواز در خلاف جهت به چالش بکشیم آسمانمان زیبا تر و زنده تر خواهد بود و درختچه های تشنه ی زیر آسمان تفکرمان سیراب خواهند شد.

عقاب ها را به پرواز در آورید، از کتاب خورشید غافل نشوید، حتی اگر کتاب خورشید گوشه ای از باور ها و تفکراتمان را خشک کرده و به کویر تبدیل کند، مطمئن باشید در گوشه ای دیگر و یا منطقه ای وسیع تر موجب بارندگی و سیراب کردن نهال های دانش ماست. کتاب بخوانید، اما بدون تفکر به هیچ نوشته ای اعتماد نکنید. بخوانید، ببینید، اما باور نکنید، چرا که هیچ چیز در دنیا حقیقی نیست. دنیا واقعیتی است که حقیقت ندارد. عقاب های دقت و تیزبینی را با جغد های دانا و متفکر به پرواز در آورید و هم صحبتشان کنید.

آسمان آبی بی کران است اما آسمان مغز بی کران تر، خورشید می میرد و روزی فروغش را از دست خواهد داد؛ اما بر تعداد انسان ها، نویسندگان متفکر و کتاب ها اضافه خواهد شد و کتاب هایی نوشته خواهند شد که شاید آسمان مغزمان را با پر کردن از ابرهای حجیم و تیره ی تفکر و رعد و برق های شک و تردید به جهنم تبدیل کنند، جهنمی پر از آگاهی از حقایق پنهان، نه پر از آتش، جهنمی از حقایق تلخ که همه مشتاق یاقتن آن ها می باشند اما به محض رسیدن به خواسته شان، پشیمان می شوند.

عقاب دقت و جغد دانایی بر فراز آسمان زمین، روزی توسط شکارچیان خواند مرد اما در آسمان تفکر ما تا ابد جاودانه خواهند بود.

نویسنده: اسلامی دیزگاه، آموزشگاه فرزانگان تالش

انشا سنجش و مقایسه کردن آسمان با مغز

انشا قیاس کردن آسمان و مغز

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 15 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32