سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

وجود خورشید در زندگی ما اهمیت زیادی دارد چند مورد از آنها را بیان کنید

وجود خورشید در زندگی ما اهمیت زیادی دارد چند مورد از آنها را بیان کنید

فکر کنید صفحه 105 علوم نهم درباره وجود خورشید در زندگی ما اهمیت زیادی دارد

وجود خورشید در زندگی ما اهمیت زیادی دارد چند مورد از آنها را بیان کنید

فکر کنید علوم نهم درباره اهمیت خورشید در زندگی

1- نور خورشید و تاریکی موجب انتشار هورمون ها در مغز شما می شود. به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث آزاد شدن مغز هورمون ایده آل به نام سروتونین شود. سروتونین با خلق و خوی تقویت کننده همراه است و به یک فرد آرام و تمرکز می کند. در شب، نور تیره تر باعث ایجاد مغز می شود تا هورمون دیگری به نام ملاتونین ایجاد شود. این هورمون مسئول کمک به خواب شماست.

2- کاهش خورشید با کاهش در میزان سروتونین همراه است که می تواند منجر به افسردگی عمده ای با الگوی فصلی شود. اثرات ناشی از نور از سروتونین بوسیله نور خورشید که از طریق چشم در می آید، ایجاد می شود. نور خورشید علائم خاصی را در شبکیه ایجاد می کند که باعث آزاد شدن سروتونین می شود. بنابراین، شما بیشتر احتمال دارد این نوع افسردگی را در زمستان تجربه کنید، زمانی که روزها کوتاهتر هستند.

3- سربازان آلمانی بعد از جنگ جهانی دوم از اکتشافاتی که در سال 1903 توسط برنده جایزه نوبل، Niels Finsen ساخته شده بود، می دانستند. آنها از نور خورشید برای ضدعفونی کردن و زخم های زخم استفاده می کنند.

4- خورشید کلسترول بالا را در خون به هورمون های استروئیدی و هورمون های جنسی که برای تولید مثل نیاز داریم تبدیل می کند. در غیاب نور خورشید، مخالفت اتفاق می افتد؛ مواد به کلسترول تبدیل می شوند.

5- خورشید نفوذ عمیق به پوست برای پاک کردن خون و رگ های خونی است. ادبیات پزشکی که در اروپا منتشر شد نشان داد که افرادی که مبتلا به آترواسکلروز هستند (شریان های سخت شده) با قرار گرفتن در معرض آفتاب بهبود می یابند.

6- نور خورشید میزان اکسیژن را در خون انسان افزایش می دهد. و همچنین توانایی بدن برای انتقال اکسیژن به بافت را افزایش می دهد؛ بسیار شبیه به اثرات ورزش است. خورشید تأثیر زیادی بر استقامت، تناسب اندام و رشد عضلانی دارد.

7- نور خورشید سیستم ایمنی را ایجاد می کند. سلول های سفید خون که با قرار گرفتن در معرض آفتاب افزایش می یابد، لنفوسیت ها نامیده می شوند و این ها نقش مهمی در دفاع از بدن در برابر عفونت ها ایفا می کنند.

8- قرار گرفتن در معرض نور آفتاب منظم، رشد و قد کودکان، به ویژه نوزادان را افزایش می دهد. بسیاری از فرهنگ ها در طول تاریخ این واقعیت را به رسمیت شناخته اند. مطالعات نشان داده است که میزان نوردهی خورشید در چند ماه اول تاثیر بر رشد فرد دارد.

9- کمبود ویتامین D خطر ابتلا به بسیاری از سرطانها، به ویژه سرطان سینه و روده بزرگ را افزایش می دهد. با این حال، خوردن غذاهای کامل و گرفتن خورشید می تواند سرطان پستان را به حالت ریفی تبدیل کند.

10- مطالعات نشان می دهد که میزان نوردهی خورشید در چند ماه اول زندگی یک کودک تاثیری بر رشد کودک دارد. بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان این واقعیت را تشخیص می دهند و کودکان را به خورشید خفیف برای رشد و قد افزایش می دهند.

فکر کنید درباره اهمیت خورشید در زندگی ما علوم پایه نهم

10 مورد درباره اهمیت وجود خورشید در زندگی علوم نهم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − یک =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32