سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

بازنویسی مثل آب ریخته جمع شدنی نیست صفحه 83 یازدهم

بازنویسی مثل آب ریخته جمع شدنی نیست صفحه 83 یازدهم

بازنویسی مثل آب ریخته جمع شدنی نیست صفحه 83 یازدهم

بازنویسی مثل آب ریخته جمع شدنی نیست صفحه 83 پایه یازدهم

مقدمه : شما اگر یک لیوان آب را بر روی زمین بریزید مطمئنا آب پخش شده و قابل بازگشت به حالت اولیه خود نیست مگر اینکه آن آب تبدیل به بخار شود و سپس به ابر تبدیل شده و پس از بارش به صورت چشمه هایی از زمین بیرون رود شما دوباره آن آب را بردارید و در لیوان بریزید که کاری بسیار محال است.

تنه انشا : اگر آبروی از شخصی بریزد مثل همین است که آب را به روی زمین بریزید آبروی رفته بسیار محال باز می گردد دقیقا همچون آبی که بر روی زمین ریخته می شود.اگر شما با تهمت زدن به کسی آبروی آن شخص را پیش جمعی ببرید آن آبرو هرگز باز نخواهد گشت سعی کنید هیچ وقت به کسی تهمت نزنید که تهمت زدن از کارهای بسیار نا بخشودنی است.اگر چیزی را واقعاً و صددرصدی مطمئن هستید بگویید و هیچ وقت اگر حتی ۹۹% مطمئن هستید و یک درصد مطمئن نیستید آن را نگویید که یک تهمت بسیار ممکن است تبعات بدی داشته باشد.خداوند در قرآن هم به او تهمت نزدن اشاره فرموده و تهمت زدن را یکی از بدترین خصیصه های انسانی دانسته است.مثلاً اگر ۸۰ درصد اطمینان دهد که شخصیت یک دزدی را انجام داده و ۲۰ درصد مطمئن نیستید هیچ وقت آن فرد را دزد در نظر نگیرید زیرا ممکن است آن فرد دزد نباشد و شما با تهمت زدن به آن فرد آبروی آن را ریخته و آبرویش را از بین ببرید پس نتیجه ای که میشود گرفت این است که هیچ زمان تهمت نزده و آبروی کسی را نریزیم.

نتیجه : سعی کنید هیچ زمان آبروی هیچ کسی را نریزید تا جایی که می‌توانید آبروی افراد را حفظ کنید همیشه خود را جای دیگران گذاشته فکر کنید که اگر همچین اتفاقی برای خود شما بیفتد چقدر بد خواهد بود.

انشا درباره اب ریخته جمع شدنی نیست نگارش یازدهم

انشا صفحه 83 پایه یازدهم درباره آب ریخته شده جمع شدنی نیست

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32