سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

برای اینکه ما نیز لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان را داشته باشیم چگونه باید زندگی

برای اینکه ما نیز لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان را داشته باشیم چگونه باید زندگی

با دوستان خود گفت و گو کنید و بگویید برای اینکه ما نیز لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان (عج) را داشته باشیم چگونه باید زندگی کنیم

برای اینکه ما نیز لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان را داشته باشیم چگونه باید زندگی

فعالیت کلاسی صفحه 49 پیام های آسمان نهم

انجام دادن کارهایی همچون امر به معروف و نهی از منکر، صبوری و خوش اخلاقی، خوش رفتاری با نیازمندان، کمک به نیازمندان، آزار و اذیت ندادن دیگران، مهربان و دلسوز باشیم می توانیم از یاران امام زمان باشیم ان شاءالله و به امید خدا.

بیشتر بخوانید:

یاران امام زمان:

وقتی صحبت از یاران امام زمان می شود گاهی منظور یاران ویژه و خاص آن حضرت هستند که تعدادشان سیصد و سیزده نفر است که در اولین ساعات ظهور حضرت خود را به مکه می رسانند که در واقع اینان فرماندهان لشکر امام زمان هستند.

اما پس از ظهور و قیام حضرت، تمامی مؤمنین و سایر مردم رنجدیده که منتظر ندای حق هستند از پیر و جوان به حضرت می پیوندند و با ایشان بیعت کرده و ندای ایشان را لبیک می گویند.

اینان نیز از یاران امام خواهند شد. ثانیا: مقصودتان از تغییر چیست آیا در علم خداوند است در این صورت می گوییم خیر تغییر ناپذیر است چون خداوند به آنچه که در نهایت اتفاق خواهد افتاد عالم است. اما اگر مقصود این است که کسی میتوانسته یار امام باشد اما در ادامه زندگی با سوء عملش این قابلیت را از دست بدهد و یا بر عکس، بله چنین چیزی ممکن است.

یاران واقعی امام زمان چه کسانی هستند؟

یار واقعی امام زمان کسی است که ذوب در خواست و رضای امام زمان باشد و چنین کسی هیچ عملی که خلاف رضایت خداوند (که رضایت امام زمان در همین است) انجام نمی دهد و هیچ عملی را که رضایت خداوند در آن است ( واجبات و برخی مستحبات بسیار موکد) را ترک نمی کند و علاوه بر اینها دلش را از محبت و دلبستگی به غیر خدا خالی کرده (محبت به پیامبر و امام در راستای محبت خداوند است و جدا از آن نیست) و صفات عالی اخلاقی را درون خود نهادینه کرده و صفات زشت را از خود زائل کرده است. و چنین کسی هم منتظر واقعی است.

وظیفه هر فرد با ایمانی به عنوان منتظر امام زمان(ع) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند. وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع استفاده شده: باشگاه خبرنگاران جوان

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + نه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32