سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید

به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید

به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید

تصویر نویسی صفحه 84 پایه هشتم : به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید و هریک را در نوشته ای جداگانه توصیف کنید. معیار سنجش نوشته ها شما تشخیص دوستانتان است.

تصویر نویسی صفحه 84 نگارش پایه هشتم

1- تصویر اول :

گله ای از گوسفندان و اسب ها به همراه صاحبانشان در حال کوچه کردن به ییلاق شده اند. تابستان سوزناکی در راه است پس افراد قبیله تصمیم به کوچ گرفتند. گرمای غیرقابل تحملی شده پس افراد قبیله یکی بچه اش را به کول خود بسته تا گرما و تشنگی او را اذیت نکند، یکی دیگر که گویا از مردمان عزیز بختیاری هستند با اسلحه و ادوات جنگی در جلوی افراد قبیله قرار دارد و راهنمای آن هاست.گرما بر روی این مرد پرابهت تاثیر گذاشته اما او به روی خودش نمیاورد.کلاه نمدی بر سر گذشته که همان کلاه باعث گرمای زیادی میشود و تاثیر گرما را بر مرد دو برابر می کند.

2- تصویر دوم :

فصل زمستان با کوله باری از سرما فرا رسیده است مردمان قبلیه مجبور به کوچ به سمت قشلاق هستند. لباس های دو زن که بر روی اسب سوار شده اند بسیار زیبا هستند و هر کدام بچه های خودشان را بغل گرفته تا سرما آنها را نیازارد و گویا از لباس های محلی مردمان آن شهر است. مرد قبیله که جلودار همه است جامه سفید بر تن کرده و پرابهت و جسور گوسفندان و بزها را کنترل می کند و همچنین از خانواده و مردم قبیله حفاظت می کند.در تصویر مشاهده می کنید که پسر کوچک قبیله نیز با پای پیاده دوشادوش پدرش راه می رود که بعدا جانشین پدر و عهده دار قبیله خواهد بود.لباس محلی زنان دست به دست طبیعت داده اند و همرهنگ طبیعت و زیبایی های آن شده اند.در گوشه ای از تصویر می بینید که اسب ها هم در حال حمل کردن وسایل هستند و مردی که جلودار است یک چوب دستی را به همراه خودش دارد.

مقایسه دو تصویر صفحه 84 نگارش هشتم

دو تصویر زیر را با هم مقایسه کنید صفحه 84 پایه هشتم

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32