سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

بگرد و پیدا کن صفحه 22 هدیه های آسمان پنجم

بگرد و پیدا کن صفحه 22 هدیه های آسمان پنجم

بگرد و پیدا کن صفحه 22 از درس سوم هدیه های آسمان پنجم

بگرد و پیدا کن صفحه 22 هدیه های آسمان پنجم

بگردوپیداکن صفحه 22 هدیه های آسمان پایه 5

سوال:

یکی از ویژگی های برجسته ی حضرت مریم سلام الله علیها را در آیه ی 75 سوره ی مائده آمده است. با مراجعه به قران آیه را بخوانید و این ویژگی را پیدا کنید.

پاسخ سوال:

آیه 75 سوره مائده: مَا الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّیقَهٌ ۖ کَانَا یَأْکُلَانِ الطَّعَامَ ۗ انْظُرْ کَیْفَ نُبَیِّنُ لَهُمُ الْآیَاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنَّیٰ یُؤْفَکُونَ.

مفهوم آیات و ویژگی حضرت مریم (س):

1- مسیح پسر مریم پیغمبری بیش نبود که پیش از او پیغمبرانی آمده اند و مادرش هم زنی راستگو و با ایمان بود و هر دو (به حکم بشریت) غذا تناول می کردند. بنگر چگونه ما آیات خود را روشن بیان می کنیم، آن گاه بنگر که آنان چگونه از حق برگردانیده می شوند؟

2- مسیح، فرزند مریم جز فرستاده ای نیست که پیش از او هم فرستادگانی گذشته اند. و مادرش زن بسیار راستگو بود. هر دو غذا می خوردند. با تأمل بنگر چگونه نشانه ها را برای آنان بیان می کنیم؛ سپس با تأمل بنگر که آنان چگونه منحرف می شوند؟!

3- مسیح، پسر مریم جز پیامبری نبود که پیش از او پیامبرانی آمده بودند؛ و مادرش زنی بسیار راستگو بود. هر دو غذا می خوردند. بنگر چگونه آیات را برای آنان توضیح می دهیم؛ سپس ببین چگونه دور می افتند.

4- مسیح پسر مریم جز پیامبری نبود، که پیامبرانی پیش از او بوده اند، و مادرش زنی راستگوی بود که هر دو غذا می خوردند. بنگر که چگونه آیات را برایشان بیان می کنیم. سپس بنگر که چگونه از حق روی می گردانند.

5- مسیح فرزند مریم، فقط فرستاده (خدا) بود؛ پیش از وی نیز، فرستادگان دیگری بودند، مادرش، زن بسیار راستگویی بود؛ هر دو، غذا می خوردند؛ (با این حال، چگونه دعوی الوهیّت مسیح و پرستش مریم را دارید؟!) بنگر چگونه نشانه را برای آنها آشکار می سازیم! سپس بنگر چگونه از حق بازگردانده می شوند!

بگرد و پیدا کن درس 3 هدیه های آسمانی پنجم

حل صفحه 22 هدیه های آسمان پایه پنجم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32