سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

تصویرنویسی صفحه 55 نگارش پایه هفتم

تصویرنویسی صفحه 55 نگارش پایه هفتم

تصویرنویسی صفحه 55 درس 4 نگارش هفتم | به دو تصویر زیر نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید و هر یک را در نوشته ای جداگانه توصیف کنید

تصویرنویسی صفحه 55 نگارش پایه هفتم

تصویر نویسی صفحه 55 نگارش پایه 7

به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید و هر یک را در نوشته ای جداگانه توصیف کنید. معیار سنجش نوشته های شما تشخیص دوستانتان هستند. یعنی زمانی که نوشته هایتان را در کلاس می خوانید آنها باید تشخیص دهند هر نوشته مربوط به کدام تصویر است.

توصیف تصویر بالایی:

تصویری که در حال مشاهده آن هستید شهر ساحلی زیبایی می باشد که بسیار چشم نواز و زیبا می باشد. در تصویر زرد شدن درختان را می بینید که نوید رسیدن فصل پاییز را میدهد. همچنین در تصویر می بینید که کشاورزان در حال کار کردن در زمین های خود می باشند و محصولاتشان را برداشت می کنند. موتور سواری با ژستی زیبا و کلاه ایمنی پشت خط عابر پیاده ایستاده است و منتظر است که چراغ سبز شود و حرکت کند. در پیاده رو هم مردمانی را می بینید که آقایی زنبیل به دست گرفته است و با کلاهی شاپو در حال خرید میوه از یک دست فروش است و پایینتر از آن کارگری را می بینید که نردبانی بر دوش گرفته و در حال گذر از پیاده رو می باشد. در کنار خیابان درست مقابل زمین خاکی که اطراف آن را نرده های چوبی گرفته اند گار اسبی در حال حمل بار است و کمی جلوتر از آن یک ماشین که در کنار آن موتور سواری دیده می شود که در حال خودنمایی هستند. همچنین ساختمان که سقفش به رنگ قرمز است می بینید که درب پنجره باز است و پرده آن رو به بیرون در حال تکان خوردن است و همین می تواند نشانه بادهای پاییزی و فصل پاییز باشد. کنار مردی که توصیفش کردیم در حال خرید میوه است کمی این طرفتر تعدادی خانم را می بینید که از یک دست فروش که فروشنده اش هم زن است در حال خرید لوازم می باشند.

توصیف تصویر پایینی:

زیبایی فصل بهار و چشم اندازهای آن در این تصویر حاکم است و در گوشه تصویر می بینید که ماهیگرانی سوار بر قایق در حال ماهیگیری هستند در همان قسمت هم کشتی هایی را می بینید که حامل مسافر بوده اند یا به صورت تجارتی و گروهی نیز سرگرم تفریح هستند. یک کودک را می بینیم که در حال خرید بادکنک از بادکنک فروش است باد بادکنک های رنگی زر، آبی، صورتی. جلوی بادکنک فروش دو نفر که لباس پلیس بر تن دارند برای رعایت نظم و قوانین در آنجا ایستاده اند. در گوشه سمت چپ دو نفر را می بینید که با لباس ها آبی و سفید کنار دکه روزنامه فروشی ایستاده اند و در حال مطالعه روزنامه ها هستند. روی خط عابر پیاده مشاهده می کنید که یک زن که سوار بر ویلچر است در حال عبور است و یک خانم هم در حال کمک کردن به او می باشد. بر روی پلی که دو طرف ساحل را به هم متصل کرده است اتومبیل هایی در حال تردد هستند. در دشت حاصلخیز آن کشاورزی با تراکتور در حال شخم زدن زمین کشاورزی می باشد.

مقایسه دو تصویر صفحه 55 نگارش پایه هفتم

به دو تصویر زیر نگاه کنید درباره تفاوت آنها بیندیشید پایه هفتم صفحه 55

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32