سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

تفاوت وبگاه هایی که با https شروع می شوند با سایر وبگاه ها در چیست

تفاوت وبگاه هایی که با https شروع می شوند با سایر وبگاه ها در چیست

پرسش کاروفناوری هشتم تفاوت وبگاه هایی که با https شروع می شوند با سایر وبگاه ها در چیست

تفاوت وبگاه هایی که با https شروع می شوند با سایر وبگاه ها در چیست

پرسش صفحه 45 کاروفناوری هشتم

تفاوت وبگاه هایی که با https شروع می شوند با سایر وبگاه ها

پروتکل امن انتقال ابرمتن یا HTTPS (به انگلیسی: Hypertext Transfer Protocol Secure) یک پروتکل ارتباطی برای انتقال امن اطلاعات در شبکه های کامپیوتری است که به صورت خاص در اینترنت استفاده می شود. HTTPS شامل یک ارتباط بر روی پروتکل انتقال ابرمتن است که توسط امنیت لایه انتقال رمزگذار می شود. مهم ترین اهداف استفاده از HTTPS اصالت سنجی وبگاه، حفاظت از حریم خصوصی و یکپارچگی داده های انتقالی است.

HTTP امن نیست و می تواند هدف حمله‌های مرد میانی و شنود قرار بگیرد. این حملات به مهاجم اجازه می دهد به اطلاعات حساس مانند حساب های کاربر دسترسی پیدا کند. HTTPS با این هدف طراحی شده است که جلوی چنین حملاتی را بگیرد و از این جهت امن است.

سرعت پروتکل HTTPS، به ویژه در صفحاتی با محتوای زیاد، معمولاً از پروتکل غیر امن آن کمتر است. ارسال گواهی، تأیید گواهی توسط مرورگر و سربار رمزگذاری بر روی سیستم از مهم ترین دلایل این کندی هستند. یک اتصال امن در شروع حدودا 10 درصد کندتر از یک اتصال غیر امن است. اما با استفاده از اتصال پایا این کندی در ادامه ارتباط تقریبا از بین می رود.

تفاوت صفحات https با صفحات http

فرق صفحات اینترنتی که آدرس آنها با //:https شروع می شود با صفحاتی که آدرس آنها با //:http آغاز می شود به عمومی بودن و خصوصی بودن آن صفحه مربوط می شود. یعنی:

صفحاتی که آدرس آنها با //:http آغاز می شوند جنبه عمومی دارند و ممکن است برای همه بازدید کنندگان از آن سایت نمایش داده شود و در آن امنیت اطلاعات مطرح نیست. اما:

صفحات اینترنتی که آدرس آنها با //:https شروع می شود جنبه شخصی – محافظت شده و حقوقی دارند و هر صفحه برای یک نفر نمایش داده می شود و اطلاعاتی که کاربر در آن وارد می کند جنبه شخصی – محافظتی و محرمانه دارد و سایر کاربران به متون وارد شده در آن توسط کاربر دسترسی ندارند و حریم شخصی در آن رعایت شده و تمام فرم ها و مواردی که کاربر در آن  صفحه می بیند از امنیت بالایی برخوردار است.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: fa.wikipedia.org و ebnesina81.mihanblog.com

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − یازده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32