سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

جواب فعالیت های درس 12 آمادگی دفاعی نهم

جواب فعالیت های درس 12 آمادگی دفاعی نهم

آمادگی دفاعی نهم

در زمان وقوع و بعد از زلزله چه باید کرد درس 12 آمادگی دفاعی نهم

فعالیت (1) :

سوال: تصاویر زیر به دقت نگاه کنید. با توجه به تصاویر در زمان وضوع زلزله احتمال بروز چه خطرهایی وجود دارد چهار مورد را نام ببرید.

پاسخ: پایین آمدن و ریزش آوار – افتادن و پرت شدن وسایل سنگین مثل کولر بر روی افراد – شکسته شدن شیشه های منازل و ماشین ها – برخورد با وسایل تیز و آسیب رسان.

فعالیت (2) :

سوال: اکنون با توجه به آنچه گفته شد مکان های مناسب و نامناسب را در هریک از تصاویر زیر مشخص کنید.

پاسخ:

تصویر اول: مکان مناسب: زیر میزهای کلاس و چارچوب های درب – مکان های نامناسب: وسط کلاس و کنار پنجره و تخته سیاه.

تصویر دوم: مکان مناسب: زیر میزهای آزمایشگاه – مکان های نامناسب: کنار قفسه ها و کمدها و همچنین کنار وسایلی که احتمال سقوط دارند.

تصویر سوم: مکان مناسب: زیر میز و صندلی – مکان های نمناسب: کنار قفسه های کتاب و کتابخانه.

تصویر چهارم: مکان مناسب: چارچوب درب – مکان های نامناسب: کنار کمدها و وسایلی که احتمال افتادن دارند.

فعالیت (3) :

سوال: 1- با توجه به آنچه آموخته اید 4 مورد از فضاهای مناسب و نامناسب آزمایشگاه و کتابخانه را بنویسید. 2- فرض کنید زلزله ای رخ داده است و شما در کلاس درس هستید. چه محلی را برای پناه گیری انتخاب می کنید؟ پناه گیری را انجام دهید.

پاسخ : مکان مناسب آزمایشگاه: زیر میز، چارچوب درب، گوشه های دیوار، زیر صندلی – مکان نامناسب آزمایشگاه: کنار کمدهای داخل آزمایشگاهی، کنار وسایلی که احتمال سقوط و افتادن بر روی ما را دارند، کنار قفسه هایی که مواد ازمایشگاه در آن وجود دارد.

مکان مناسب کتابخانه: زیر صندلی ها، زیر میزهای مطالعه، چارچوب های درب، گوشه های دیوار – مکان های نامناسب کتابخانه: کنار قفسه های کتاب، کنار بخاری، کنار اشیایی که احتمال سقوط دارند.

2- مکان های مناسب کلاس درس: زیر میزهایی که روی آنها درس می خوانیم، گوشه های داخلی دیوار، زیر صندلی محکم، چارچوب درب کلاس – مکان های نامناسب: کنار بخاری و شوفاژ، وسط کلاس، کنار تخته سیاه، زیر پنکه سقفی، کنار قفسه و کمد

فعالیت (4) :

سوال: با دقت به تصاویر نگاه کنید و بگویید بعد از وقوع زلزله چه مواردی را باید رعایت کرد؟

پاسخ: به کلید و پریز کلاس ها دست نزنیم زیرا به جهت خراب شدن ساختمان ، احتمال اتصالی در سیم ها وجود داشته باشد پس با رعایت و با آرامش کامل از ساختمان خارج شویم سپس فیوز اصلی را قطع کرده ، به سوی فلکه اب رفته و آب را از فلکه می بندیم.به سمت شیر گاز رفته و گاز را از فلکه صالی قطع میکنیم. تا اطلاع ثانوی از تلفن استفاده نکنیم مگر مواقع ضروری.

فعالیت (5) :

سوال: علاوه بر پاسخ هایی که در جدول صفحه قبل دادید موارد دیگری از اقدامات پس از وقوع زلزله را بنویسید.

پاسخ: 1- کاملا از محل خرابی ساختمان خارج شده و به محل هایی باز رفته که از تیرهای برق و پل ها و … به دور باشیم و در همان جا بمانیم 2- هنگام زلزله نیروهای امدادی به محل مراجعه میکنند پس حتما محل را برای عبور و مرور نیروهای امداد باز نگه داریم 3- برای کنجکاوی به محل های خراب شده سر نزنیم 4- برای وسایل جا مانده در خانه باز نگردیم.

پاسخ تمام فعالیت های درس 12 دوازدهم آمادگی دفاعی نهم

فعالیت های درس دوازدهم آمادگی نهم

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − یک =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32