سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

حجاب و پوشش به عنوان نماد هویت جوامع اسلامی در صد سال اخیر فراز و فرودهایی

حجاب و پوشش به عنوان نماد هویت جوامع اسلامی در صد سال اخیر فراز و فرودهایی

حجاب و پوشش به عنوان نماد هویت جوامع اسلامی در صد سال اخیر فراز و فرودهایی داشته است

حجاب و پوشش به عنوان نماد هویت جوامع اسلامی در صد سال اخیر فراز و فرودهایی

تحلیل کنید حجاب و پوشش به عنوان نماد هویت اجتماعی

سوال:

حجاب و پوشش به عنوان نماد هویت جوامع اسلامی در صد سال اخیر، فراز و فرودهایی داشته است. در دوران رضاخان حجاب مسئله و معضل درون جامعه ایران بود و زنان مسلمان اجازه رعایت ضوابط دینی خود را نداشتند. اینکه حجاب مسئله کشورهای اروپایی شده است و برخی از کشورهای اروپایی از ورود زنان با حجاب به مراکز آموزشی ممانعت می کنند. مسئله شدن حجاب در کشورهای اروپایی را با توجه به هویت فرهنگی جوامع اسلامی تحلیل کنید.

پاسخ:

بعد از انقلاب اسلامی، حجاب در غرب به عنوان نماد انقلاب اسلامی تلقی شده و لذا حساسیت ها در مقابل آن زیاد شده است، در بعضی از کشور ها از حضور زنان با حجاب در مراسم های رسمی و مراکز علمی جلوگیری می شود. عواملی چون صدور انقلاب اسلامی، تعامل فرهنگی، اجتماعی بین کشورهای اسلامی و کشورهای اروپایی، مقابله فرهنگی کشورهای اسلامی با کشورهای اروپایی از عوامل جابجایی مسئله حجاب محسوب می شود.

حجاب یک پوشیدگی برای زن است اما در واقع نماد خداخواهی و نشانی از تکلیف مداری است. نشانگر آن است که احکام دینی بالاتر از توافقات اجتماعی و دنیوی است. نماد اسلام خواهی و استکبارستیزی است و اعلام می کند که دیگر زن مدرن غربی الگوی زنان جهان نیست. نظام غرب که فرهنگ برهنگی و تحقیر و تنزل جایگاه زنان در حد جسم و تظاهرات ظاهری آنها تبلیغ می کند خود را با حجاب زنان مسلمان خلع سلاح شده و شکست خورده می یابد.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع استفاده شده: 1391danesh.blogfa.com

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32