سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

درک متن صفحه 12 نگارش فارسی پایه چهارم

درک متن صفحه 12 نگارش فارسی پایه چهارم

جواب درک متن نگارش فارسی چهارم صفحه 12

درک متن صفحه 12 نگارش فارسی پایه چهارم

حل صفحه 12 از درس 1 نگارش فارسی پایه 4

متن زیر را بخوانید و به سوال های آن پاسخ دهید.

می خواستم همه چیز را درباره ی خدا بدانم. از خانه بیرون رفتم. درختان با برگ هایی سبز و قامتی بلند، ایستاده بودند. زیر درختی، گلی تازه شکفته دیدم. گفتم: چه گل زیبای! گل لبخندی زد و گفت: من زیبا هستم اما خدا از همه زیباتر است. او آفریدگار من است. آنکه مرا آفریده از همه زیباتر است. نسیم آرام می وزید و دست مهربان خود را بر سر گل ها و برگ ها می کشید. گفتم: نسیم چه مهربان است. چهره ام را نوازش کرد و گفت: من مهربانم، اما خدا از همه مهربانتر است. او آفریدگار من است. آنکه مرا آفریده از همه مهربانتر است. ناگهان آسمان ابری شد. ابرها به هم پیوستند و باران گرفت. گفتم: اگر باران بر درختان و دانه ها نمی بارید، آنها تشنه می ماندند. رودها و دریاها خشک می شدند و هیچ انسان و حیوانی زنده نمی ماند. در این هنگام، ابر غرید و گفت: خدا دوست انسان هاست. اگر لطف خدا نبود هیچ ابری نمی بارید. به خانه برگشتم. پدر و مادرم درباه ی کتابی که خوانده بودند صحبت می کردند. گفتم: خوش بحال شما که همه چیز را می دانید. پدر با مهربانی گفت:  عزیزم، داناتر از همه خداست. او همه چیز را می داند و دوستدار کسانی است که می خواهند بدانند تا زندگی بهتری داشته باشند.

سوالات:
1- از کدام بند می فهمیم که خداوند بخشنده است؟
2- در این متن، چهار ویژگی برای خداوند بیان شده است. نام ببرید.
3- به نظر شما بهنرین عنوان برای این متن چیست؟

پاسخ:
1- ناگهان آسمان ابری شد. ابرها به هم پیوستند و باران گرفت. گفتم: اگر باران بر درختان و دانه ها نمی بارید، آنها تشنه می ماندند. رودها و دریاها خشک می شدند و هیچ انسان و حیوانی زنده نمی ماند. در این هنگام، ابر غرید و گفت: خدا دوست انسان هاست. اگر لطف خدا نبود هیچ ابری نمی بارید
2- زیبا – مهربان – دانا – بخشنده
3- تمام ویژگی های خوب از آن خداوند متعال است.

درک متن صفحه 12 از درس اول آفریدگار زیبایی

درک متن درس 1 نگارش فارسی چهارم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 1 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32