سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

در مورد گروه های مختلف عنکبوتیان اطلاعاتی را جمع آوری کنید علوم نهم

در مورد گروه های مختلف عنکبوتیان اطلاعاتی را جمع آوری کنید علوم نهم

جمع آوری اطلاعات علوم نهم در مورد در مورد گروه های مختلف عنکبوتیان

در مورد گروه های مختلف عنکبوتیان اطلاعاتی را جمع آوری کنید علوم نهم

جمع آوری اطلاعات صفحه 142 علوم نهم درباره عنکبوتیان (عنکبوت، رتیل، عقرب و کنه)

عنکبوت :
صفحه 142 علوم نهم

عنکبوت، اتمسفر هوائی تنفسی است که دارای هشت پا و چلیسرهایی با چنگالهایی است که قادر به تزریق سم هستند. آنها بزرگترین مرتبه هستند و در هفتاد مرتبه در مجموع انواع تنوع گونه ای در میان تمام ارگانیزم ها قرار دارند. عنکبوت ها در سراسر جهان در هر قاره به جز قطب جنوب یافت می شوند و در تقریبا هر زیستگاه با استثناء استعمار هوایی و دریایی تاسیس شده اند. از ماه نوامبر سال 2015، حداقل 45،700 گونه عنکبوت و 113 خانواده توسط تاکونومیست ها ثبت شده است. آناتومیک عنکبوت ها از دیگر اعضای بدن انسان متمایز می شوند که در آن قسمت های بدن معمول به دو تگاما، سفالوتوراکس و شکم تقسیم می شوند و با یک پدیکل استوانه کوچک پیوست می شوند .
شبکه های عنکبوتی به طور گسترده ای در اندازه، شکل و مقدار موضوع چسب استفاده می شود. بعضی گونه های عنکبوت برای به دام انداختن طعمه تار می بافند ولی انواع دیگر در سوراخهای خود به کمین شکار می نشینند. عنکبوت ها کلیسر بسیار کوچکی دارند که دارای دندانه های تیز و سمی است. آنها مایع هضم کننده ای در درون بدن طعمه خود وارد می کنند و بعد مایعات مغذی درون بدن طعمه را می مکند و پوسته خالی آن را رها می کنند. عنکبوتهای ماده از جنس لاترودکتوس متعلق به خانواده نرکشان به نام بیوه سیاه شهرت دارند.

رتیل:
جمع آوری اطلاعات صفحه 142 علوم نهم

رتیل ها،  شامل یک گروه از عنکبوت ها بزرگ و اغلب مودار متعلق به خانواده Theraphosidae  از عنکبوت است که حدود 900 گونه شناسایی شده است. برخی از گونه ها در تجارت حیوانات عجیب و غریب محبوب شده اند. گونه های جدید جهان به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شود که موها را تحریک می کنند و می توانند موجب تحریک پوست شوند و در موارد شدید آسیب برساند.
طول بدن رتیل ها  ها بین 2.5 تا 10 سانتیمتر (1 تا 4 سانتیمتر)، با قطر پا 8 تا 30 سانتیمتر (3 تا 12 سانتیمتر) است. طول پا با اندازه گیری از نوک پای عقب تا نوک پای جلو در طرف مقابل تعیین می شود. برخی از بزرگترین گونه های تارانتولا ممکن است وزن بیش از 85 گرم داشته باشند؛ بزرگتر از همه، گودال خیزران  از ونزوئلا و برزیل گزارش شده است که وزن 170 گرم و یک فاصله تا 30 سانتی متر (12 اینچ)، مردانی که طولانی تر و زنان بیشتر در زانو. اندازه گوزن این تارنوتول حداکثر 3.8 سانتی متر می رسد.

عقرب:
تحقیق عنکبوتیان صفحه 142 علوم نهم

تاریخ تکامل عقرب ها به دوره 430 میلیون سال پیش باز می گردد. آنها با طیف وسیعی از شرایط محیطی سازگار بوده و اکنون می توانند در تمام قاره ها به جز قطب جنوب یافت شوند. تعداد عقرب ها یا کژدم ها حدود 1750 گونه توصیف شده  با 13 خانواده که در حال زندگی هستند (زندگی می کنند) به رسمیت شناخته شده است. این طبقه بندی تغییرات یافته و به احتمال زیاد به تغییرات بیشتری ادامه می دهد، زیرا مطالعات ژنتیکی اطلاعات جدیدی را ارائه می دهند. همه عقربها دارای زخم سمی هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها تهدیدی جدی برای انسان نیستند.
در حدود 25 گونه شناخته شده است که زهر قادر به کشتن انسان است. در برخی از نقاط جهان با گونه های بسیار سمی، مرگ و میر انسان ها به طور مرتب رخ می دهد، در درجه اول در مناطق با دسترسی محدود به درمان پزشکی. عقرب ها در همه توده های اصلی زمین به جز قطب جنوب یافت می شوند. به طور طبیعی در بریتانیا، ایرلند، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند و برخی از جزایر در اقیانوسیه رخ نداده است، اما اکنون به طور تصادفی در تجارت و تجارت انسان در برخی از این مکان ها معرفی شده است. 249 بزرگترین تنوع عقرب ها در نیمکره شمالی وجود دارند

کنه:
عنکبوتیان علوم نهم صفحه 142

کنه ها، معمولا 3 تا 5 میلی متر طول دارد. همراه با علف های هرز، آنها زیر کلاس Acari را تشکیل می دهند. آنها حیات زندگی خود را با تغذیه در خون پستانداران، پرندگان، و گاهی اوقات خزندگان و دوزیستان.حفظ می کنند. کیکها توسط دوره کرتاسه تکامل یافته بودند، شایعترین نوع فسیل سازی که درون کهربا قرار دارد. کنه ها در سراسر جهان به ویژه در مناطق گرم و مرطوب توزیع شده است.تقریبا تمام کنه ها به یکی از دو خانواده بزرگ، Ixodidae  یا کنه های سخت و Argusidae و یا کنه های نرم تقسیم می شوند. بزرگسالان بدن های تخم مرغی یا گلابی شکل دارند که وقتی خورده می شوند، خون و هشت پا می شود. همچنین با داشتن یک سپر سخت در سطوح پشتی از خود محافظت می کنند.
کنه های سخت دارای ساختار خمیده مانند جلوی دهان هستند، در حالی که کنه های نرم دهان خود را در زیر بدن قرار می دهند. هر دو خانواده میزبان بالقوه را با بو و یا تغییرات در محیط می یابند. علف های هرز دارای چهار مرحله چرخه عمر خود یعنی تخم مرغ، لارو، پستانداران و بزرگسالان هستند. کنه های Ixodid دارای سه میزبان هستند که حداقل یک سال طول می کشد تا چرخه زندگی خود را کامل کنند. کنه های آرگاساد دارای تا هفت مرحله (سن) نیمی از سلول ها هستند که هر یک نیاز به خونریزی دارند. به دلیل عادت به مصرف خون، کنه ها بردارهای حداقل دوازده بیماری هستند که بر انسان و دیگر حیوانات تاثیر می گذارد.

در مورد گروه های مختلف عنکبوتیان(عنکبوت،رتیل،عقرب،کنه)اطلاعاتی را جمع آوری و گزارش آن را در کلاس ارائه کنید

جواب جمع اوری اطلاعات صفحه 142 علوم پایه نهم درباره عنکبوت،رتیل،عقرب،کنه

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32