سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

ستاره ها در روز کجا هستند و چرا در روز نمیتوانیم آن ها را ببینیم علوم چهارم

ستاره ها در روز کجا هستند و چرا در روز نمیتوانیم آن ها را ببینیم علوم چهارم

ستاره ها در روز کجا هستند و چرا در روز نمیتوانیم آن ها را ببینیم علوم چهارم

گفت و گو کنید صفحه 64 علوم چهارم درباره اینکه ستاره ها روزها کجا می روند

سوال : درباره ی پرسش زیر در گروه خود گفت و گو کنید و نتیجه را به کلاس گزارش دهید. ستاره ها در روز کجا هستند و چرا در روز نمی توانیم آن ها را ببینیم؟

پاسخ: به قدرت خداوند ستارگان به محض اینکه خورشید در آسمان غروب می کند ستارگان نیز ظاهر می شوند. هرچه آسمان تاریکتر باشد ستاره ها بیشتر می درخشند پس میزان درخشندگی ستاره ها به تاریکی هوا بستگی دارند. ستاره ها در روز هستند و در آسمانند اما به دلیل وجود خورشید و پرتوهای آن، ستاره ها در آسمان دیده نمی شوند. روشنایی ستارگان در مقابل روشنایی خورشید بسیار ضعیف است. شما یک لامپ را در نظر بگیرید و آن در روز و شب روشن کنید. خواهید دید که میزان روشنایی لامپ در روز خیلی کمتر از شب است.

در مورد ستاره ها بیشتر بدانید

یک ستاره نوعی از جسم نجومی است که شامل یک اسفروئید درخشان پلاسما است که توسط گرانش خود نگهداری می شود. نزدیکترین ستاره به زمین، خورشید است. بسیاری از ستارگان دیگر در طول شب به چشم غیر مسلح از زمین به چشم می آیند که به دلیل بسیاری از نقاط نورانی ثابت در آسمان به دلیل فاصله بسیار زیادشان از زمین به نظر می رسد. از لحاظ تاریخی، برجسته ترین ستارگان به ستاره ها و ستاره ها تقسیم شده اند، که درخشان ترین آنها نام های خاصی به دست آوردند. ستاره شناسان کاتالوگ ستاره ای را جمع آوری کرده اند که ستاره های شناخته شده را شناسایی کرده و ستاره های استانداردی را طراحی می کنند. با این حال، بسیاری از ستاره ها در جهان، از جمله تمام ستارگان خارج از کهکشان، کهکشان راه شیری، به چشم غیر مسلح از زمین نامرئی هستند. در واقع، بیشتر از زمین حتی از طریق قوی ترین تلسکوپ ها نامرئی هستند.

اکثر ستارگان بین 1 تا 10 میلیارد ساله هستند. برخی ستاره ها حتی ممکن است نزدیک به 13.8 میلیارد سال سن داشته باشند – سن مشاهده شده از جهان. قدیمی ترین ستاره هنوز کشف شده است، HD 140283، نام مستعار ستاره متسولاخ، تخمین 14.46 ± 0.8 میلیارد ساله است.  (با توجه به عدم اطمینان در مقدار، این سن برای ستاره با سن جهان ناسازگار نیست، که توسط ماهواره پلانک تعیین شده است به ترتیب 137999 ± 0.021). ستاره عظیمتر، طول عمر آن کوتاهتر است، عمدتا به خاطر اینکه ستارگان عظیم فشار بیشتری بر هسته خود دارند و باعث میشوند هیدروژن سریعتر بجوشند. ستاره های عظیم بیشتر به طور متوسط چند میلیون سال طول می کشد، در حالی که ستارگان حداقل جرم (کوتوله های قرمز) سوخت خود را به آرامی سوخت می کنند و می توانند ده ها تا صدها میلیارد سال به طول انجامد.

جواب گفت و گو کنید علوم چهارم صفحه 64

ستاره ها در روز کجا می روند ؟

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32