سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

نظر خود را درباره سرمایه گذاری در تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر به صرفه تر است

نظر خود را درباره سرمایه گذاری در تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر به صرفه تر است

گفت و گو کنید صفحه 64 درباره سرمایه گذاری در تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر به صرفه تر است

نظر خود را درباره سرمایه گذاری در تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر به صرفه تر است

گفت و گو کنید درباره سرمایه گذاری در تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر

تامین سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در این صنعت چندان دشوار نیست زیرا منابعی که انرژی های تجدید پذیر را از آن تولید میکنند بعضا در طبیعت موجود بوده و هزینه های تولید و استخراج و حفاری و… را ندارد.

هزینه های تعمیر و نگه داری نیروگاه های این نوع انرژی ها چندان زیاد نیست البته در قیاس با نیروگاه های تولید کننده انرژی های تجدید ناپذیر این نوع انرژی ها موارد زاید و آلاینده که مخرب محیط زیست هستند تولید نمیکنند و به نوعی دوستدار محیط زیست هستند.  

خاورمیانه جز مناطقی است که سرمایه گذاری در این عرصه در آن رشد فراوان و قابل توجهی داشته است بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری خوب و مطمئن و سود آور باشید سرمایه گذاری در این عرصه به شما پیشنهاد میشود.

از جهت این که مانند انرژی های تجدید ناپذیر مجبور به پرداخت هزینه های حمل و نقل و جا به جایی  و… در کشورهای دیگر نخواهید بود از جهت اقتصادی به صرفه تر است زیرا منابع آن در خود کشورها موجود است.

برخی از اقسام این انرژی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد و میزان تولید آن با شرایط جوی دگرگون میشود مانند انرژی های مربوط به آب و توربین های بادی مصرف سوخت های فسیلی که آلاینده محیط زیست و سلامت آن هستند در نتیجه مصرف انرژی های تجدید پذیر  کاهش خواهد یافت.

موجب اشتغال زایی در بخش های گوناگون صنعتی خواهد شد. میتواند باعث افزایش ارتباطات با دیگر کشورها گشته و میزان تبادلات تجاری را افزایش دهد. تولیدات کشاورزی و صنعتی در بخش های محروم و کمتر پیشرفته افزایش یافته و ایجاد اشتغال و درآمد زایی خواهد کرد.در شرایط بحرانی که قیمت انرژی های تجدید ناپذیر دچار نوسان میشود انرژی های تجدید پذیر میتواند مورد استفاده قرار گرفته  و به کشورهای متقاضی کمک کند.

برخلاف سوخت های فسیلی و انرژی های تجدید ناپذیر در مصرف سوخت ماشین ها و تجهیزات صرفه جویی و میزان آلایندگی آن ها تا حد زیادی کم خواهد کرد. انرژی های تجدید پذیر تکنولوژی پیچیده ای ندارند و آلاینده های خطرناکی مانند زباله های اتمی و گازهای گلخانه ای تولید نمیکنند. منابع مهم انرژی های تجدید پذیر انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی برق  و انرژی گرمایی زمین و انرژی سوخت های گیاهی هستند.

نظر خود را درباره سرمایه گذاری در تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر بیان کنید

گفتگو کنید صفحه 64 علوم پایه هشتم درباره انژی های نو و تجدیدپذیر

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: مگاشید

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32