سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

شعرگردانی صفحه 55 نگارش دهم

شعرگردانی صفحه 55 نگارش دهم

شعرگردانی ایستاده ام ایستاده ای ایستاده ایم صفحه 55 نگارش دهم

شعرگردانی صفحه 55 نگارش دهم

درک و دریافت از شعر صفحه 55 نگارش دهم

درک و دریافت اول:

می ایستیم تا حماسه ای به وجود آوریم. تا (ان الله مع الصابرین) را اثبات کنیم، که بگوییم در پس هر سختی آسانیست، که خدایمان در ته قصه ایستاده. در آخر راه پر ظلمت ناگهان نوری نمایان می شود، نوری که اگر استقامت پیشه نکنیم چشممان به رویش گشوده نخواهد شد.

اگر قلم از درخت به وجود آمد حکمتی داشت. به وجود آمد تا استقامت را با جوهری بر صفحه ها نگارگری کند. درختان در برابر قلم مقاومت نکردند، خالقشان به آنها دستور داد، مقاومت نکنید تا قلم ها متولد شوند، تا استقامت را حکاکی کنند، تا شما را الگو سازند. شما هم مانند قلم ها داستان غمناک را تاب بیاورید تا آخرش خوش به پایان برسد. 

درک و دریافت دوم:

بوی جبهه می آمد، بوی خاکریز خونین، باید می رفت، بند پوتین را محکم کرد و ایستاد، در دلش غوغا بود باید به همرهان می پیوست، باید یکی می شدند، تا فریاد “ایستاده ایم ” قلب دشمن را به لرزه درآورد

با خود زمزمه کرد، “ایستاده ایم” سبز و سرفراز، تک درخت بیابانهای تبعید نخواهیم بود ما جنگلیم، سبز وانبوه، هر شاخه و ساقهٔ ما، ریشه ای عظیم در وطن دارد، تسلیم؟! هرگز! تن به صندلی شدن نمی دهیم، می بالیم و سبز می شویم. حرکت کرد، با وقار و امیدوار، مسیر را تا مرز شهادت پیمود، بوی باروت، صدای انفجار، اهتزاز پرچم کشور پیروزیت مبارک هم وطن! 

بازگردانی شعر ایستاده ام ایستاده ای صفحه 55 دهم

شعر گردانی صفحه 55 درس 3 نگارش 10

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 10 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32