سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

شعرگردانی صفحه 97 نگارش دهم مگر دیده باشی که در باغ و راغ

شعرگردانی صفحه 97 نگارش دهم مگر دیده باشی که در باغ و راغ

بازگردانی شعر مگر دیده باشی که در باغ و راغ صفحه 97 دهم

بروزرسانی این پست در تاریخ 25 خرداد 98 / شعرگردانی جدید مگر دیده باشی که در باغ و راغ

شعرگردانی صفحه 97 نگارش دهم مگر دیده باشی که در باغ و راغ

شعر زیر را بخوانید و درک و دریافت خود را از آن بنویسید.

مگر دیده باشی که در باغ و راغ                        بتابد به شب کرمکی چون چراغ

یکی گفتش ای کرمک شب فروز                     چه بودت که بیرون نیایی به روز

ببین کاتشی کرمک خاکزاد                              جواب از سر روشنایی چه داد

که من روز و شب جز به صحرا نیم                   ولی پیش خورشید پیدا نیم

بوستان سعدی – باب سوم

بازگردانی 1:

اول از همه بریم سراغ یک مقدمه و هم اینکه یکم بازپروری بیشتر بشه معلم براتون بیست بزاره.

هیچوقت گول ظاهر و باطن را نخورید.در این دنیایی که ما زندگی میکنیم آدمایی هستند که ظاهر بسیار زیبا و جالبی دارند اما در باطن با آنچه در ظاهر هستند خیلی تفاوت دارد. باطن هر چیزی مهم است نه ظاهر.

در اینجا در مورد کرمی میخوانیم که ظاهر بسیار ساده ای دارد ، اما کافیست که به باطن آن کمی بیاندیشیم و متوجه قدرت و عظمت خداوند متعال میشویم که این چنین کرمی ساده ، در باطن خود حیرت انگیز است. باطن کرم چنان سخت و پیچیده است که مغز و فکر هیچ انسانی قدرت گنجایش آن را ندارد.

شعر گردانی جدید مگر دیده باشی در باغ و راغ / کلیک کنید

بازگردانی 2:

همه ی ما در طول زندگی خودمان در شب در باغ یا در هرجایی کرم هایی را دیده ایم که آنچنان می درخشند که گویی یک چراغ است. این موجودات بسیار زیبا کرم شب تاب هستند.

روزی روزگاری دو دوست با هم زندگی میکردند ، یکی از آنها در روز مشغول فعالیت بود و دیگری در شب ، یکی از آنها گنجشک بود و یکی هم کرم شب تاب. تا اینکه یک روزی گنجشک کنجکاو میشود و از کرم شب تاب میپرسد که ای دوست عزیزم : چرا هنگامی روز است بیرون نمیایی و نمی تابی تا همه زیبایی تو را ببینند.

اما جوابی که کرم به دوستش داد خیلی جالب بود و از روی بینش و آگاهی خود اینگونه جواب داد که : من تمام طول روز در حال فعالیت هستم و زندگی میکنم و شکرگزار پروردگار خودم هستم اما پروردگارم مرا برای شب ساخته است و در روز که در صحرا هستم زیر نور درخشان خورشید دیده نمیشوم و به چشم نمیایم و به همین دلیل است شب هنگام بیرون می آیم تا ذره ای بسیار کوچک از تجلی و قدرت خداوند متعال را در حشره ای کوچکی مثل ببینند.

بازگردانی شعر صفحه 97 دهم آپدیت شده در تاریخ 25 خرداد 98 / کلیک کنید

بازگردانی 3:

همه ما در زندگی خود هدف هایی داریم و سعی می کنیم به سوی آن حرکت کنیم. این هدف ها چه رسیدن به ان ها بیشتر طول بکشد چه کمتر. همین هدف ها هستند که زندگی را می سازند و به آن معنا می بخشند.

آنهایی که در زندگی خود هدف ندارند زندگی برای آنها معنی ندارد و دنیا برایشان هیچ و پوچ است. در رسیدن به هدف خود باید سختی ها و دشواری های زیادی را پشت سر بگذاری و گاه لازم است از طرف دیگران نصیحت بشنوی یا مورد تمسخر دیگران قرار بگیری.

برای رسیدن به هدف باید سختی های بسیاری را پشت سر بگذاری، گاه زندگی روی خوش به تو نشان می دهد و می توانی قدم های بزرگی به سوی هدفت برداری اما گاه زندگی نیز آنقدر سخت می گیرد که نمی توانی از جایی که ایستاده ای حرکت کنی و در سختی های زندگی گم می شوی و کسی تو را نمی بیند چرا که وقتی سختی های زندگی محو شوند افراد زیادی قادر به دیدن تو هستند.

همانند کرم شب تاب که وقتی نور خورشید محو می شود افرادی قادر به دیدن آن هستند و نور خورشید دوباره نمایان شد کسی قادر به دیدن آن نیست این واقعیت زندگی است.

ما نباید در سختی های زندگی خود محو شویم باید آن را نوعی انفاق ببینیم و باز هم بسوی هدف خود حرکت کنیم و دست از تلاش بر نداریم و خود باور باشیم و به خود اعتماد کنیم زیرا هدف منتظر ماست.

کرم شب تاب شعر ما نیز اینکه نور خود مانند نور خورشید نورانی نیست ناامید نمی شود یا وقتی زیر نور خورشید محو می شود کسی او را نمیبیند غمگین نمی شود و باور دارد که این روال زندگی است و باید آن را پشت سر گذاشت.

نویسنده: آقا سینا رشته ریاضی پایه دهم

بازگردانی و بازپروری شعر صفحه 97 نگارش دهم مگر دیده باشی که در باغ و راغ

بازگردانی شعر مگر دیده باشی صفحه 97 نگارش پایه دهم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

3 دیدگاه

  1. شکر گزار با ذ نیست…

  2. عالیییی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32