سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

شکستن لامپ های مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست

شکستن لامپ های مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست

شکستن لامپ های مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان و چه خطری برای محیط زیست دارد

شکستن لامپ های مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست

تحقیق کنید صفحه 63 کاروفناوری نهم

در صورت شکستن لامپ های کم مصرف بلافاصله اتاق را حداقل به مدت 15 دقیقه باید ترک کرد چرا که لامپ های کم مصرف محتوی جیوه هستند که شدیدا سمی و خطرناک است و در صورت تنفس می تواند موجب بروز میگرن، اختلال حواس ، عدم تعادل و عوارض دیگر شود.

همچنین در کسانی که آلرژی دارند می تواند موجب التهاب شدید پوستی شود و برای جمع کردن شکسته ها نیز نباید از جاروی برقی استفاده کرد زیرا آنها آلودگی را در خود نگاه می دارد و به اتاق های دیگر هم منتقل می کند و به توصیه آنها می بایستی خرده ریزها را با جاروی معمولی در پاکتی ریخت و آن را هرچه زودتر از منزل خارج کرد.

جیوه موجود در لامپ های کم مصرف چه خطراتی دارد

جیوه چه در حالت مایع و چه در حالت بخار، به شدت سمی است و خوردن و بوییدن آن باعث ضایعات مغزی و کبدی می‌شود. این ماده می‌تواند از طریق بافت‌های پوستی و گوارشی جذب شود و سیستم عصبی را مختل کند. هوایی که دارای بخار جیوه باشد، به شدت خطرناک است و می‌تواند موجب مسمومیت شود. بیشتر مسمومیت‌های جیوه از طریق تنفس هوای آلوده به جیوه و یا خوردن آب و غذای آلوده به جیوه رخ می‌دهند.

در خصوص عوارض لامپ های کم مصرف چه عوارض ناشی از جیوه به کار رفته در این لامپ ها و ارتباط بین جیوه و سرطان زا بودن این لامپ و چه اشعه فرابنفش این لامپ ها و ارتباطی که با سلامت دارند از متخصاصان مختلف از جمله متخصصان فیزیک پزشکی، متخصصان مهندسی پزشکی، محققین فعال در زمینه سرطان و متخصصین پوست سوال شد.

آنچه که متخصصان فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی به طور مشترک بیان می کنند این است که بدون شک جیوه موجود در این لامپ ها سمی و خطرناک است و استنشاق این ماده سمی در دراز مدت بر سلامت فرد تاثیر منفی دارد، با این حال اینکه با قاطعیت بیان شود که آیا میزان جیوه به کار رفته در این لامپ های کم مصرف ایجاد سرطان می کند یا خیر، نیازمند انجام تحقیقات علمی گسترده و پژوهش های متعددی است.

شکستن لامپ های مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان و چه خطری برای محیط زیست دارد

خطرات زیست محیطی لامپ های فلورسنتی به گونه ای است که اگر لامپ فلورسنتی بر روی خاک شکسته شود تا چند سال هیچ گیاه و درختی در آن منطقه قادر به رشد نخواهد بود.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32