سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

فعالیت کلاسی 9 پودمان 3 اخلاق پایه دوازدهم

فعالیت کلاسی 9 پودمان 3 اخلاق پایه دوازدهم

فعالیت کلاسی 9 پودمان 3 صفحه 56 اخلاق پایه 12

فعالیت کلاسی 9 پودمان 3 اخلاق پایه دوازدهم

فعالیت کلاسی 9 پودمان سوم اخلاق حرفه ای رشته فنی

بحث گروهی:
بعد از توضیحات هنرآموز در مورد مفاهیم رانت، رشوه و مسیرهایی که به موجب این رویه در جامعه باز شده است هنرجویان در گروه های بزرگ (6 تا 8 نفره) موضوع رانت، پرداخت رشوه برای انجام کار و یا ایجاد رقابت را با دیدگاه آثار در اقتصاد ملی بررسی و در کلاس ارائه نمایند.

پاسخ:
هیچکسی در جایگاه اصلی خود نخواهد بود، در هر جایی این روابط بوده است که تخصیص منابع، استخدام افراد، استفاده از امکانات و… را تعیین کرده. پیامد چنین سیستمی تخصیص نامطلوب تابع و انحراف اقتصاد از توان واقعی خود خواهد بود. در این میان رفاه مردم نیز به شدت متاثر شده و منافع اشخاص محدودی به قیمت از دست رفتن رفاه مردم جامعه تامین میشود.

فساد از عوارض جانبی سیستم رانتی است. وقتی فردی به صورت رابطه ای در جایگاهی قرار میگیرد، بدون شک ناگزیر است در مقابل رابطه ها سر تسلیم فرود آورد و منافع ملی و مردمی را فدای رابطه و مکانیزم رانتی کند. منظور از مکانیزم رانتی ایجاد ساز و کاری است که در آن افراد و منافع نه بر اساس شایستگی و نیاز، بلکه بنا به مصلحت و برآوردن نسبت های بین افراد تخصیص داده شوند.

فعالیت 9 صفحه 56 پودمان 3 اخلاق پایه 12

فعالیت کلاسی صفحه 56 پودمان سوم اخلاق حرفه ای

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32