سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

فعالیت 4 صفحه 40 مطالعات پایه ششم

فعالیت 4 صفحه 40 مطالعات پایه ششم

فعالیت 4 صفحه 40 درس 7 مطالعات اجتماعی ششم

فعالیت 4 صفحه 40 مطالعات پایه ششم

جواب فعالیت صفحه 40 مطالعات پایه 6

سوال:

بحث گروهی: نفت یک میراث طبیعی است که بر اثر استفاده تمام می شود. به نظر شما، چرا تمام شدن نفت باعث نگرانی می شود؟ صادرات نفت برای کشور ما چه اهمیتی دارد؟ چرا ایران تلاش می کند به صادرات نفت وابسته نباشد و سایر کالا را به خارج صادر کند؟ آیا ما حق داریم همه ی نفت و گاز را استخراج کنیم و به فکر آیندگان نباشیم؟

پاسخ:

جواب بخش اول سوال: اکثر کارخانه ها و سایل نقلیه به نفت محتاج هستند. ناگهانی تمام شدن نفت میتواند موجب از کار انداختن کارخانه ها شود و همین امر باعث ایجاد مشکلات زیادی در زندگی و معیشت مردم می شود.

جواب بخش دوم سوال: بیشتر بودجه ی کشور ما از طریق نفت به دست می آید. علاوه بر ایران خیلی از کشورها بدون نفت فلج می شوند. نفت اهمیت بسیار زیادی دارد.

جواب بخش سوم سوال: چون ذخایر نفت همیشگی نیستند و روزی می رسد که نفت تمام می شود پس کشور ما به دنبال جایگزینی برای نفت است. جایگزینی مناسب که از نفت هم برای کشور عزیزمان بهتر باشد.

جوای بخش چهارم سوال: نفت و گاز سهم همه ی فرزندان آینده ایران زمین است و همه ی آیندگان باید از آن بهره ببرند. پس در مصرف آن بسیار باید صرفه جویی کرد اگر نفت تمام شود آیندگان در کشور مشکل های زیادی خواهند داشت.

فعالیت صفحه 40 از درس طلای سیاه مطالعات ششم

حل صفحه 40 از درس هفتم مطالعات پایه 6

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − یازده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32