سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

متن ادبی درباره زمستان گذشت و بهار آمد

زمستان گذشت و بهار آمد صفحه 32 دوازدهم

زمستان گذشت و بهار آمد صفحه 32 دوازدهم

جمله زبانی زیر را به ادبی تبدیل کنید صفحه 32 نگارش دوازدهم

آه گذشت و گذشت و ننه سرما هم بعد از چندین ماه کوله بارش را می بندد و عازم سفری دور و دراز میشود. ننه سرما در تمام فصل زمستان گاهی به دلمان سرما بست و گاهی گرما ، راهی سفری میشود و از پیش ما می رود. خرامان خرامان می رود و تخت امپراتوری که تا کنون بر آن پادشاهی می کند را به حاجی نوروز می دهد و خورشید خانم جانشین ننه سرما را می شود و با هم خداحافظی می کنند.

از قدیم نقل کرده اند که ننه سرما از همه ناراحت و اندوهگین شده بود، روزی روزگاری در دل یک جنگل بزرگ و تاریک همه جا را برف و سفیدی لباس بر تن کرده بودند و خورشید بر دل ها می تابید و همه جا را گرم میکرد و همه ی لب ها خندان بود اما نمیدانم چه شده بود که ننه سرما اخم بر صورتش داشت و با کسی هم سخن نمیشد. ننه سرما روز به روز هوا را چنان سرد و سرد می کرد که گویی خیلی ها از سرما چه بسا منجمد شدند و یا مرده اند !

نمیدانم واقعا نمیدانم چه کسی ننه سرما را رنجانده که با هیچ تحفه ای دلش صاف نمیشود و از ما راضی نمیشود اما همیشه از گذشته تا کنون به ما وعده داده اند روزی بهار می آید…بهار می آید و دل ها شاد می شوند نگاه یخ زده گرم می شود و لب های ترک خورده می خندند. زمان می گذرد و بهار ما هم روزی می آید. بهار در راه است ، نسیمی خوش بو به آرامی می وزد . گویی نسیم موهای درختان را شانه می کند و برف های سفید که مانند لباس بر درختان نشسته بودند را بر زمین می نشانند.

بهار روزیست که ظلم سرما رخت می بندد و بار و بندیلش را جمع می کند و به سوی سفری عازم میشود. آری باز هم عدالت خداوند بر مظلومان روشن میشود و حق هیچ مظلومی پایمال نخواهد شد. آری من به خدا ایمان دارم.

دو انشا دیگر برای شما عزیزان آماده کرده ام که اگر خدایی نکرده متن بالا مورد پسند واقع نشد از دو متن زیر استفاده کنید. برای دانلود بر روی هر کدام کلیک کنید و فایل پی دی اف آن را دریافت نمایید.

دانلود انشا ادبی اول

دانلود انشا ادبی دوم

متن ادبی درباره زمستان گذشت و بهار آمد

انشا ادبی صفحه 32 پایه دوازدهم زمستان گذشت و بهار آمد

جمله زبانی زیر را به ادبی تبدیل کنید دوازدهم صفحه 32

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب ” مرجع انشا ” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − سیزده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32