سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

مثل نویسی ️تو نیکی می کن و در دجله انداز پایه دهم

مثل نویسی ️تو نیکی می کن و در دجله انداز پایه دهم

بازنویسی مثل صفحه 39 دهم درباره ️تو نیکی می کن و در دجله انداز

مثل نویسی ️تو نیکی می کن و در دجله انداز پایه دهم

گسترش مثل تو نیکی می کن صفحه 39 دهم

در روزی از روزها در یک هوای بارانی که ابرهای سیاه دست به دست هم داده بودند و عطر غم می پاشید بر دل های خسته در این میان پسرکی چتری را بر سر خود سایبانی کرده بود و قدم می زد، مادری را دید که از پشت پنجره نوزاد خود را در آغوش گرفته بود و به قطره هایی می نگریست که از دل ابرها فرو می آمد و عاشقانی را می دید، که دست در دست یکدیگر در هوای غم انگیزش قدم می زدند و لذت می بردند.

در بین آن ها دخترک کوچکی را دید با گیسوان طلایی رنگ و چشمان آبی رنگ و پوستی همچون برف سفید که اضطراب و استرس در چهره اش نمایان بود و با وسواسی این طرف و آن طرف کوچه را جست و جو  می کرد. کنجکام شدم به سویش رفتم و گفتم: ای دختر چه شده چیزی را گم کردی. گفت: آره پدرم به من یک چک صد تومانی داده بود تا بروم برای خرید اما از دستم افتاده است و نمی توانم آن را پیدا کنم.

قطره هایی که از چشمانش می چکید با قطره های باران یکی می شد. لبانش می لرزید نمی دانم به دلیل بغضی که داشت یا در اثر سرما. وقتی نگرانی زیاد در چشمان دریایی او دیدم دلم طاقت نیاورد و یک چک صد تومانی را به او دادم و گفتم: این را بگیر برای تو باشد اما دخترک شرمسار بود که آن را از پسر بگیرد و در بین دو راهی مانده بود. پسر با لبخند دلگرمی رو به رویش زانو زد و گفت: بگیر دیگه، لطفا، قبولش کن و آن با تردید به چشمان پسر نگاه کرد و وقتی لبخندش را دید خجالت زده آن را برداشت و هزاران هزار بار از او تشکر کرد و راهش را در پیش گرفت و می دوید تا به مقصدش برسد.

پسر دست به جیب ایستاد و رفتن آن دختر زیبا را تماشا می کرد، تا هنگامی که محو شد. راه خانه را در پیش گرفت فردای آن روز با کت و شلوار قهوه ای رنگ که به تن داشت، در حال رفتن به محل کارش بود که ناگهان چیزی توجهش را جلب کرد به سویش رفت و آن را برداشت و یک چک صد تومانی را دید که در اثر باران خیس شده بود و چروکیده. داستان دیروز را به یاد اورد آن دخترک مو طلایی را، لبخندی زد و در این میان به یاد ضرب المثلی افتاد که از قدیم می گفتند ((تو نیکی می کن و در دجله انداز))

نویسنده: سمیرا عبدالهی پایه دهم تجربی

مثل نویسی صفحه 39 دهم درباره تو نیکی میکن و در دجله انداز

گسترش مثل صفحه 39 پایه دهم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + نه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32