سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

محل دقیق هر یک از غدد دستگاه هورمونی علوم هشتم

محل دقیق هر یک از غدد دستگاه هورمونی علوم هشتم

درباره محل دقیق هر یک از غدد دستگاه هورمونی اطلاعاتی را جمع آوری و گزارش آن را در کلاس ارائه کنید

محل دقیق هر یک از غدد دستگاه هورمونی علوم هشتم

اطلاعات جمع آوری کنید صفحه 48 محل دقیق غدد دستگاه هورمونی

غده هیپوفیز

غده هیپوفیز از ساقه مغز به وسیله ساقه هیپوفیز عبور می‌کند و توسط استخوان محصور می‌شود. آن بخش هورمون شامل تولید هورمون – از هیپوفیز قدامی و یک بخش عصبی هیپوفیز است که قسمتی از هیپوتالاموس است. هیپوتالاموس، خروجی هورمونی هیپوفیز قدامی را تنظیم می‌کند و دو هورمون ایجاد می‌کند که به هیپوفیز عبور داده و بعداً آزاد می‌شود. چهار هورمون هیپوفیز قدامی، هورمون‌های گرمسیری هستند که عملکرد اندام‌های غدد درون‌ریز را منظم می‌کنند. بیشتر هورمون‌های هیپوفیز، ریتم روزانه را به نمایش می‌گذارند که در معرض تغییر توسط محرک‌ها بر هیپوتالاموس قرار دارد.

غده تیروئید

غده تیروئید در مقابل گردن، در مقابل غضروف تیروئید قرار دارد و مانند یک پروانه شکل گرفته است، که دو بال آن متصل به ساعد مرکزی است. بافت تیروئید حاوی فولیکول هایی با پروتئین ذخیره شده به نام کلوئید است که حاوی تریگرولوبولین است و پیش از هورمون های دیگر تیروئید است که در کلوئید تولید می شوند.
 هورمون های تیروئید میزان متابولیسم سلولی را افزایش می دهند و شامل تیروکسین (T4) و تریوتی تریرونین (T3) می شوند. ترشح توسط TSH هورمون تحریک می شود، ترشح شده توسط هیپوفیز قدامی. وقتی سطح تیروئید بالا است، بازخورد منفی است که مقدار TSH را ترشح می کند. بیشتر T4 به T3 (یک فرم فعال تر) در بافت هدف تبدیل می شود.

غده پاراتیروئید

غدد پاراتیرویید، که 4-6 آن وجود دارد، در پشت غده تیروئید یافت می شود و هورمون پاراتیروئید (PTH) را ترشح می کند که باعث افزایش سطح کلسیم خون با هدف گیری استخوان ها، روده ها و کلیه ها. PTH آنتاگونیست کلسیتونین است. انتشار PTH به علت کاهش سطح کلسیم خون باعث افزایش سطح کلسیم خون می شود.

غدد آدرنال

غدد فوق کلیه در بالای کلیه ها در انسان و در مقابل کلیه های حیوانات دیگر قرار دارد. غدد فوق کلیه هورمون های گوناگون شامل آدرنالین و استروئید های آلدوسترون و کورتیزول را تولید می کنند. این رفتار در طول بحران و موقعیت های احساسی را کنترل می کند. این باعث تحریک قلب و بافت های هدایت کننده و فرآیندهای متابولیک آن می شود.

غدد پانکراس

پانکراس، واقع در شکم، زیر و در پشت معده، هم غده غدد درون ریز و هم غدد درون ریز است. سلول های آلفا و بتا سلول های اندوکرین در جزایر پانکراس هستند که انسولین و گلوکاگون را آزاد می کنند و مقدار کمی هورمون های دیگر را به خون می رسانند. انسولین و گلوکاگون باعث کاهش سطح قند خون می شود. گلوکاگون هنگامی که سطح قند خون پایین است آزاد می شود و کبد را تحریک می کند تا گلوکز را در خون آزاد کند. انسولین میزان جذب گلوکز و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. سوماتوستاتین توسط سلول های دلتا آزاد می شود و به عنوان مهار کننده ای از GH، انسولین و گلوکاگون عمل می کند.

غدد جنسی یا گنادها

تخمدانهای زن که در حفره لگن قرار دارد، دو هورمون اصلی را آزاد می کند. ترشح هیستروژنها توسط فولیکولهای تخمدان در بلوغ از طریق FSH شروع می شود. استروژن باعث تحریک بلوغ سیستم تولید مثل و توسعه ویژگی های جنسی ثانویه می شود. پروژسترون در پاسخ به سطوح بالای LH منتشر می شود. با استروژن در ایجاد چرخه قاعدگی کار می کند. تست های مردانه تولید تستوسترون را در زمان بلوغ در پاسخ به LH آغاز می کنند. تستوسترون ترویج بلوغ اندام های تولید مثل مرد، توسعه ویژگی های جنسی ثانویه مانند ریش، صدای خیره کننده، و غیره و تولید اسپرم توسط بثورات.

غده پینه آل

غده پنبه ای در روز خونی از مغز قرار دارد. این در ابتدا ملاتونین را آزاد می کند که بر ریتم های روزانه تأثیر می گذارد و ممکن است یک اثر ضد انحرافی در انسان داشته باشد. همچنین ممکن است ملانوتروپ ها و ملانوسیت های موجود در پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیق در مورد محل دقیق هر یک از غدد دستگاه هورمونی

محل دقیق هر یک از غدد هورمونی علوم پایه هشتم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32