سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

مرجان ها در چه نوع محیطی از نظر عمق دریا و دمای آب زندگی می کنند

مرجان ها در چه نوع محیطی از نظر عمق دریا و دمای آب زندگی می کنند

امروزه مرجان ها در چه نوع محیطی از نظر عمق دریا و دمای آب زندگی می کنند؟

مرجان ها در چه نوع محیطی از نظر عمق دریا و دمای آب زندگی می کنند

زندگی مرجان ها از نظر عمق دریا و دمای آب

مرجان دریایی یکی از جانوران ساده است که در شاخه مرجانیان و رده گل‌سان‌زیان (آنتوزوآ) رده‌بندی می‌شود.

صخره های مرجانی، مسلما زیباترین زیستگاه های جهان هستند. به دلیل تنوع غنی از زندگی که آنها حمایت می کنند، صخره های مرجانی جنگل های بارانی از اقیانوس ها نامیده می شوند. دانشمندان هنوز شمارش هزاران گونه مختلف گیاهان و حیواناتی را که در صخره های مرجانی استفاده می کنند یا در آن زندگی می کنند، به پایان نرسانده اند. سه نوع صخره های مرجانی وجود دارد: صخره های مرجانی، صخره های حاشیه ای و آئول ها. صخره های مرجانی در نزدیکی ساحل واقع شده اند و از زمین فقط آب کم عمق جدا شده اند. صخره های دریایی در دریای مدیترانه قرار دارند، از زمین های جدا شده از دریاچه ها بیش از ده متر عمیق تر. از سوی دیگر، آبسنگ حلقوی به دور خورشید شکل می گیرند و یک صخره ای شکل حلقه ای ایجاد می کنند که یک لنگه دایره ای را نزدیک می کند. صخره های مرجانی بزرگترین سازه های زیستی در این سیاره هستند که بزرگترین آن بزرگترین ریف های باربری است که بیش از 2000 کیلومتر در طول ساحل شرقی استرالیا پوشش می دهد.

صخره های مرجانی را می توان یکی از شگفت انگیز ترین چیز های ایجاد شده توسط طبیعت نامید. این سازه ها می توانند در آب های گرمسیری و معتدل یافت شوند. مثل بسیاری دیگر از پدیده های طبیعی منحصر به فرد، صخره های مرجانی تحت تاثیر فعالیت های انسانی قرار گرفته اند. این تاثیر منفی یکی از مهمترین مسائلی است که در مورد صخره های مرجانی بحث می شود. به هر حال، این می تواند یک ایده بسیار مهم برای بحث در مقاله صید صخره ای باشد. شاید، حتی یکی از ساده ترین راه ها برای تکمیل مقاله های دریای مرجانی است.

مرجان ها در آب های گرم و کم عمق و در دمای 57 تا 87 درجه سانتی گراد زندگی می کنند. مثل جزیره کیش و قشم

به نظر شما وجود فسیل مرجان در لایه های رسوبی کوهستان، بیانگر چه محیطی در گذشته است؟

وجود فسیل مرجان نشان دهنده این است که قبلا در این محیط و منطقه دریای گرم و کم عمق بوده و بر اثر فعالیت های کوه زایی منطقه از آب خارج شده است.

نحوه زندگی مرجان های دریایی از نظر عمق و دمای آب

زندگی کردن مرجان ها در آب های کم عمق و دمای آب

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32