سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

چرا خرخاکی، میگو و خرچنگ را در یک گروه طبقه بندی می کنند علوم چهارم

چرا خرخاکی، میگو و خرچنگ را در یک گروه طبقه بندی می کنند علوم چهارم

چرا خرخاکی، میگو و خرچنگ را در یک گروه طبقه بندی می کنند علوم چهارم

درباره ی اینکه چرا خرخاکی، میگو و خرچنگ را در یک گروه طبقه بندی می کنند. در گروه خود گفت و گو کنید و نتیجه را به کلاس گزارش دهید.

خرخاکی :

یک نوع سخت‌پوست است که دارای ده پا، پوسته‌ای سخت و بندبند و شاخک‌هایی دراز می‌باشد. خرخاکی‌ها جزو معدود سخت‌پوستانی هستند که دایماً روی خشکی زندگی می‌کنند. خرخاکی‌ها بیشتر از فضولات حیوانی، کپک، و پسمانده‌های گیاهان و غیره تغذیه می‌کنند. خرخاکی‌ها متعلق به زیرراسته خرخاکیان از راسته جورپایان با بیش از ۵ گونه شناخته شده هستند. نوعی از خرخاکی که خانواده خرخاکی‌های گلوله‌ای را تشکیل می‌دهند در موقع برخورد با خطر خود را گلوله می‌کند.

میگو :

میگو گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می‌شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است. میگوها می‌توانند رو به عقب شنا کنند. آنها مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند. میگو به صورت گسترده‌ای توسط انسان‌ها به عنوان ماده غذایی استفاده می‌شود. همانند سایر خوراک‌های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین است. همچنین میگو دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی‌گرم کلسترول (بسته به روش آماده‌سازی) می‌باشد. مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می‌شود. خون این جانور بر خلاف دیگر موجودات به رنگ آبی هس.

خرچنگ :

خَرچَنگ خرچنگ‌ها از خانواده سخت پوستان هستند. شکمشان کاملاً در زیر بدنشان پنهان است. روی بدن از پوسته‌ای سخت پوشیده شده‌است. همچنین آنها دارای یک جفت چنگال هستند. خرچنگ‌ها در تمام اقیانوسهای جهان یافت می‌شوند اما برخی نیز در آب‌های شیرین و همچنین درون خشکی به ویژه در مناطق گرمسیری نیز زیست می‌کنند. اندازه خرچنگ‌ها بسیار متنوع است از خرچنگ نخودی که تنها چند میلی‌متر اندازه دارد تا خرچنگ عنکبوتی ژاپنی که طول پاهایش بیشتر از ۴ متر است.

علت طبقه بندی کردن این موجودات در یک گروه

دلیلش این است که میگو و خرخاکی و خرچنگ بدنشان بند بند است و در گروه بندپایان قرار می گیرند. این سه موجودات شاخک های دراز و پاهای زیادی دارند. بدن آنها محکم و سخت است و در مقابل بعضی از ضررها بدنشان مقاوم است و در مقابل آسیب های آن ها را حفظ می کند.

علت طبقه بندی کردن خرچنگ و خرخاکی و میگو در یک گروه

گفت و گو کنید علوم چهارم صفحه 88

کمک گرفته از سایت fa.wikipedia.org

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 10 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32