سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

چون استحکام فولاد زیاد است اغلب پل ها و اسلکه های فلزی را از فولاد می سازند

چون استحکام فولاد زیاد است اغلب پل ها و اسلکه های فلزی را از فولاد می سازند

چون استحکام فولاد زیاد است اغلب پل ها و اسلکه های فلزی را از فولاد می سازند چرا استحکام این سازه ها با گذشت زمان کاهش می یابد

چون استحکام فولاد زیاد است اغلب پل ها و اسلکه های فلزی را از فولاد می سازند

چرا استحکام سازه های پل و اسکله ها فلزی با گذشت زمان کاهش می یابد

از عرشه‌ های فولادی، می‌توان به عنوان قالب‌ های راه‌ راه در زیر لایه ضخیمی از بتن مسلح، برای پوشش کف طبقات سازه با قاب فولادی استفاده کرد. استفاده از قطعات بتنی پیش‌ ساخته نیز روش متداول دیگری است. معمولا در آخرین طبقه ساختمان‌ های تجاری، از فضای خالی بین سطح بیرونی و قطعات سازه‌ ای کف طبقه به عنوان محلی برای کابل‌ ها یا کانال‌ های هوا استفاده می‌ شود.

سازه فولادی نوعی سازه است که مصالح اصلی آن که برای تحمل نیروها و انتقال آن‌ها به کار می‌رود از فولاد است. فولاد از مهم‌ ترین مصالح برای ساخت ساختمان و پل و سایر سازه‌ های ثابت است. اسکلت فولادی یا قاب فولادی اصطلاحی است که در ساختمان‌ سازی به کار می‌ رود. ساختمان‌ هایی با اسکلت فولادی، از ستون‌ های عمودی و تیرهای I-شکل افقی که به شکل شبکه‌ های مستطیلی به هم وصل شده‌ اند، تشکیل گردیده‌ اند. این شبکه مستطیل شکل، وظیفه نگه‌ داری طبقات، سقف‌ ها و دیوارهایی را که به اسکلت ساختمان وصل شده‌ اند، بر عهده دارد. توسعه این فناوری، امکان ساخت آسمان‌ خراش‌ ها را فراهم کرده‌ است.

چرا استحکام فولاد با گذشت زمان کاهش می یابد؟

با گذشت زمان و با توجه به تاثیر پارامترهایی همچون فشار، دما و … روی فلز سختی و استحکام فلزات روز به روز کمتر شده و کاهش می یابد.

فولاد به عنوان ماده‌ ای با مشخصات خاص و منحصر بفرد، مدت‌ هاست در ساخت ساختمان‌ ها کاربرد دارد. قابلیت اجرای دقیق، رفتار سازه ای معین، نسبت مقاومت به وزن مناسب، در کنار امکان اجرای سریع سازه‌ های فولادی همراه با جزئیات و ظرافت های معماری، فولاد را به عنوان مصالحی منحصر و ارزان در پروژه‌ های ساختمانی مطرح نموده‌ است.

به نحوی که اگر ضعف‌ های محدود این ماده نظیر مقاومت کم در برابر خوردگی و عدم مقاومت در آتش‌ سوزی‌ های شدید به درستی مورد توجه و کنترل قرار گیرند، امکانات وسیعی در اختیار طراح قرار می‌ دهد که در هیچ ماده دیگر قابل دستیابی نیست. فولاد، آلیاژی از آهن و کربن است که کمتر از 2 درصد کربن دارد.

در فولاد ساختمانی عمومأ در حدود 3 درصد کربن و ناخالصی‌ های دیگری مانند فسفر، سولفور، اکسیژن و نیتروژن و چند ماده دیگر موجود می‌ باشد. ساخت فولاد شامل اکسیداسیون و جدا نمودن عناصر اضافی و غیر ضروری موجود در محصول کوره بلند و اضافه کردن عناصر مورد نیاز برای تولید ترکیب دلخواه است.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: ویکی پدیا

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32