سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

توضیح دهید چگونه قسمت هایی از اتاق که با رادیاتور فاصله دارند گرم می شوند

توضیح دهید چگونه قسمت هایی از اتاق که با رادیاتور فاصله دارند گرم می شوند

شکل مقابل نحوه گرم شدن اتاق را به وسیله یک رادیاتور نشان می دهد توضیح دهید چگونه قسمت هایی از اتاق که با رادیاتور فاصله دارند گرم می شوند

توضیح دهید چگونه قسمت هایی از اتاق که با رادیاتور فاصله دارند گرم می شوند

خود را بیازمایید صفحه 89 علوم هفتم

در سیستم گرمایش شوفاژ اتاق به روش همرفتی گرم می شود. به این شکل که رادیاتور سبب ایجاد یک جریان گرم همرفتی می شود که موجب گرم شدن اتاق می شود و پس از آن هوای سرد اطراف رادیاتور گرم می شود و به روش همرفت به طرف بالا حرکت می کند و هوای سرد جایگزین آن می شود و مجددا هوای سرد گرم شده و به طرف بالا حرکت می کند و این عمل توسط رادیاتور انجام می گیرد تا کل اتاق گرم شود.

رادیاتور چیست و چگونه کار می کند؟

رادیاتور وسیله فلزی یا نیمه فلزی است که جنس آن بسته به نوع کاربردش می‌تواند متفاوت باشد، اغلب رادیاتورها به عنوان ناقل دمای آب عمل می‌کنند. یکی از کاربردهای رادیاتور در خودروها جهت خنک کردن آب برگشتی از موتور است. استفاده آن در منازل جهت انتقال حرارت آب گرم رسیده از بویلر به داخل ساختمان است.

جنس رادیاتورها متفاوت است، از جمله می‌توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره کرد. بطور کلی رادیاتور منازل یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد. از لحاظ انتقال حرارت مس بهترین انتقال را دارد اما به دلیل گرانی مقرون به صرفه نیست پس از مس بهترین فلز آلومینیوم می‌باشد که بیشترین بازده حرارتی را دارا بوده و دچار زنگ زدگی نمی‌شود.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: fa.wikipedia.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32