سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

چگونه مواد لازم به سلول های بدن می رسند علوم پایه چهارم

چگونه مواد لازم به سلول های بدن می رسند علوم پایه چهارم

چگونه مواد لازم به سلول های بدن می رسند علوم پایه چهارم

تصویرهای زیر را ببینید و درباره اینکه چگونه مواد لازم به سلول های بدن می رسند گفت و گو کنید.

توضیح کلی: بدن ما متشکل از 10 تریلیون سلول است. بزرگ‌ترین سلول‌های بدن انسان به‌اندازه‌ی قطر یک تار مو هستند؛ ولی اکثر سلول‌های بدن حتی بسیار کوچک‌تر از این مقادیر هستند و شاید اندازه‌ی آن‌ها برابر با یک‌دهم قطر تار موی انسان باشد.پروتئین زنجیره‌ای از آمینو اسیدها است. هر آمینو اسید مولکول کوچکی است که به‌عنوان بلوک سازنده هر پروتئین عمل می‌کند. اگر از چربی صرف نظر کنید، 20 درصد جرم بدن را پروتئین‌ها تشکیل می‌دهند. حدود 60 درصد بدن آب است. بقیه بدن هم اکثرا از مواد معدنی (مثل کلسیم در استخوان‌ها) تشکیل شده است. از سوختن یک مولکول گلوکز، شش مولکول دی اکسید کربن و شش مولکول آب خالص و مقداری انرژی بدست می‌آید. در داخل میتو کندری‌ها، از همین انرژی بدست آمده استفاده می‌شود و یون‌های هیدروژن از طریق دستگاه‌های انتقال دهنده الکترون به فضای بین غشایی میتوکندری رانده می‌شوند، سپس این یون‌ها از مجاری باریک ورودی دستگاه تولید کننده ATP با فشار وارد می‌شوند و در نتیجه پره‌های یک توربین پروتئینی را به سرعت به چرخش در می‌آورند.

پاسخ: هنگامی که ما غذا میخوریم ، غذا در دهان جویده شده و آن را می بلعیم. سپس غذای مخلوط شده به داخل مری وارد شده و به معده منتقل میشود. غذای خورده شده آنقدر در گوارش ادامه پیدا میکند که به مایع تبدیل شده و این مایع به روده ی باریک منتقل میشود. سلول هایی که در روده باریک هستند آن را دریافت میکنند و به خون می رسانند. خون هم غذای رسیده را بین سلول ها تقسیم می کند.

گفت و گو کنید صفحه 81 علوم پایه چهارم

گفت و گو کنید درباره چگونه مواد لازم به سلول های بدن می رسند

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32