سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

به نظر شما چگونه می توان پیامبر اکرم (ص) را سرمشق کامل زندگی قرار داد

به نظر شما چگونه می توان پیامبر اکرم (ص) را سرمشق کامل زندگی قرار داد

فعالیت کلاسی صفحه 66 پیام های آسمان هفتم چگونه می توان پیامبر اکرم (ص) را سرمشق کامل زندگی قرار داد

به نظر شما چگونه می توان پیامبر اکرم (ص) را سرمشق کامل زندگی قرار داد

فعالیت کلاسی صفحه 66 پیام های آسمان هفتم

پیامبر اکرم (ص) اسوه اخلاق و رفتار بودند و هستند. برای سرمشق قرار دادن پیامبر اکرم در زندگی کافیست از دستورات و راهنمایی های ایشان استفاده کنیم چونکه دستورات پیامبر، دستورات خداوند بزرگ و بلند مرتبه است.

توضیحات بیشتر:

الگو قرار دادن پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) و بزرگان دین به این معنا نیست که همه کارها و برنامه های جزئی و شخصی و اموری که مناسب شرایط زمانی و مکانی زمان پیامبر (ص) بود در این زمان و در زندگی ما نیز اجرا گردد بلکه باید خطوط کالی و مسائل اساسی و راه کارهای عملی زندگی را از آنها فرا گرفت و از آنها در این راستا الگو گرفت.

مثلا باید از روحیات عالی، استقامت و شکیبایی،‌ هوشیاری و درایت و اخلاص و توجه به خدا و تسلط پیامبر (ص) بر حوداث و زانو نزدن او در برابر سختی ها و مشکلات از پیامبر (ص) و پیشوایان معصوم (ع) الگو گرفت ولی نحوه استقامت و مورد آن و نیز نوع هوشیاری و موضوع و چگونگی آن و نیز طرز تحمل و پایداری و مورد موضوع آن متناسب با این زمان و این شرایط خاص باید باشد و از این نظر ممکن است در موارد زیادی با زمان پیامبر (ص) متفاوت باشد. اتفاقا مشکلات کنونی جامعه ما و سایر جوامع، الگو قرار نداد پیامبر (ص) و پیشوایان معصوم (ع) و پیروی از الگوهای ناقص و دروغین و غیر اصیل است.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع استفاده شده: آسمونی

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32